Language attitudes in a multilingual and multicultural context. The case of autochthonous and immigrant students in Catalonia
Issue date
2014-03-13Other authors
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Ianos, Maria Adelina.
(2014)
.
Language attitudes in a multilingual and multicultural context. The case of autochthonous and immigrant students in Catalonia.
Universitat de Lleida.
L.406-2014
;
http://hdl.handle.net/10803/132963.
Metadata
Show full item recordConsiderant, d’una banda, la comprovada importància que adopten les actituds lingüístiques en l'adquisició de les llengües i, de l’altra, que esdevenen potenciadores de la integració social en contextos plurilingües, com és el cas de Catalunya, s’han analitzat les actituds vers el català, castellà i anglès d’un total de 1173 estudiants migrats i autòctons que cursen Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Paral•lelament, s’ha realitzat una anàlisi longitudinal amb 72 escolars migrats. En general, els efectes de les variables examinades varien entre llengües, essent els factors més influents l’origen, les auto-identificacions i els usos lingüístics. D’altra banda, l’alumnat migrat millora lleugerament les seves actituds vers el català en dos anys, mentre que vers l'espanyol i l'anglès es mantenen estables. Aquests resultats ressalten la importància de tenir en compte les particularitats de cada col•lectiu en l'aplicació de mesures socials i educatives.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1251]