Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendizaje basado en problemas y competencias genéricas : concepciones de los estudiantes de enfermería de la Universidad de la Frontera. Temuco-Chile

Thumbnail
Accediu als documents
Issue date
2012-10-26
Author
Illesca Pretty, Mónica
Other authors
Jürschik, Pilar
Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria
Suggested citation
Illesca Pretty, Mónica. (2012) . Aprendizaje basado en problemas y competencias genéricas : concepciones de los estudiantes de enfermería de la Universidad de la Frontera. Temuco-Chile. Universitat de Lleida. L-286-2013 ; http://hdl.handle.net/10803/110733.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Amb l'objectiu d'explorar en l'alumnat les opinions respecte a les competències genèriques desenvolupades amb l'aprenentatge basat en problemes (ABP), treballat en grup petit, durant la seva formació de pregrau per donar resposta a les inquietuds plantejades pels ocupadors, es va realitzar una investigació qualitativa (estudi intrínsec de casos), a través de grups focals. La mostra va ser no probabilística, intencionada de casos per criteris, prèvia signatura del consentiment informat. L'anàlisi de dades va ser per la reducció progressiva. Els estudiants van identificar totes les competències genèriques, el que és concordant amb el trobat en la revisió bibliogràfica quan el procés educatiu implica l'ABP. Afavoreixen més les sistèmiques que les instrumentals, a diferència del que és planteja en la teoria que privilegien aquestes últimes. Van reconèixer tres àmbits de la pràctica professional per al desenvolupament de les competències genèriques. L'ABP, enforteix la valoració de destreses i habilitats, millorant les possibilitats d'ocupabilitat.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/64039
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1092]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Aprendizaje basado en problemas, estudio de casos y metodología tradicional: una experiencia concreta en el grado en enfermería 

    Roca Llobet, Judith; Reguant Álvarez, Mercedes; Canet Vélez, Olga (Elsevier, 2015)
    En tres grupos del Grado en Enfermería, se utilizaron las estrategias docentes: Aprendizaje basado en problemas (ABP), estudio de casos y metodología tradicional para abordar el tema paciente oncológico. Presentamos una ...
  • Impacto en el aprendizaje competencial de ELE con la aplicación del método de proyectos en un contexto multilingüe: caso de la zona francófona camerunesa 

    Ngono Ateba, Hélène Edevige (Universitat de Lleida, 2017-06-22)
  • Enseñanza y aprendizaje del español en Camerún: análisis de las creencias del alumnado/profesorado e implicaciones didácticas para una formación competitiva de estudiantes/docentes de ELE 

    Kem-Mekah Kadzue, Oscar (Universitat de Lleida, 2016-07-08)

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to