Aprendizaje basado en problemas y competencias genéricas : concepciones de los estudiantes de enfermería de la Universidad de la Frontera. Temuco-Chile
Issue date
2012-10-26Author
Illesca Pretty, Mónica
Suggested citation
Illesca Pretty, Mónica.
(2012)
.
Aprendizaje basado en problemas y competencias genéricas : concepciones de los estudiantes de enfermería de la Universidad de la Frontera. Temuco-Chile.
Universitat de Lleida.
L-286-2013
;
http://hdl.handle.net/10803/110733.
Metadata
Show full item recordAmb l'objectiu d'explorar en l'alumnat les opinions respecte a les competències genèriques desenvolupades amb l'aprenentatge basat en problemes (ABP), treballat en grup petit, durant la seva formació de pregrau per donar resposta a les inquietuds plantejades pels ocupadors, es va realitzar una investigació qualitativa (estudi intrínsec de casos), a través de grups focals. La mostra va ser no probabilística, intencionada de casos per criteris, prèvia signatura del consentiment informat. L'anàlisi de dades va ser per la reducció progressiva.
Els estudiants van identificar totes les competències genèriques, el que és concordant amb el trobat en la revisió bibliogràfica quan el procés educatiu implica l'ABP. Afavoreixen més les sistèmiques que les instrumentals, a diferència del que és planteja en la teoria que privilegien aquestes últimes. Van reconèixer tres àmbits de la pràctica professional per al desenvolupament de les competències genèriques. L'ABP, enforteix la valoració de destreses i habilitats, millorant les possibilitats d'ocupabilitat.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1092]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Aprendizaje basado en problemas, estudio de casos y metodología tradicional: una experiencia concreta en el grado en enfermería
Roca Llobet, Judith; Reguant Álvarez, Mercedes; Canet Vélez, Olga (Elsevier, 2015)En tres grupos del Grado en Enfermería, se utilizaron las estrategias docentes: Aprendizaje basado en problemas (ABP), estudio de casos y metodología tradicional para abordar el tema paciente oncológico. Presentamos una ... -
Impacto en el aprendizaje competencial de ELE con la aplicación del método de proyectos en un contexto multilingüe: caso de la zona francófona camerunesa
Ngono Ateba, Hélène Edevige (Universitat de Lleida, 2017-06-22) -
Enseñanza y aprendizaje del español en Camerún: análisis de las creencias del alumnado/profesorado e implicaciones didácticas para una formación competitiva de estudiantes/docentes de ELE
Kem-Mekah Kadzue, Oscar (Universitat de Lleida, 2016-07-08)