Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La Adquisición del catalán y del castellano por los escolares inmigrantes de origen rumano y chino. Un análisis sistemático de los usos correctos y erróneos en la expresión oral

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2010-07-28
Author
Chireac, Silvia María
Other authors
Huguet, Àngel
Serrat Sellabona, Elisabet
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Chireac, Silvia María. (2010) . La Adquisición del catalán y del castellano por los escolares inmigrantes de origen rumano y chino. Un análisis sistemático de los usos correctos y erróneos en la expresión oral. Universitat de Lleida. L-766-2011 ; 9788469439777 ; http://www.tdx.cat/TDX-0328111-162826 ; http://hdl.handle.net/10803/8314.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
<p style="text-align:ajustify"><br/>Inicialment, l'interès per aquest treball prové de l'increment de la població<br/>immigrant romanesa i xinesa a Espanya. En tres dècades Espanya ha passat de ser<br/>un país d'emigració per definició a un país d'immigració, i ara com ara és un dels<br/>països de la Unió Europea que més estrangers ha rebut en els últims anys. En<br/>aquest context, la present Tesi Doctoral és un estudi sobre adquisició de segones<br/>llengües, en el qual s'analitzen els usos correctes i les interferències com a font<br/>d'errors en l'ús de l'L2 en comparació amb l'L1 i, en conseqüència, pretén ser una<br/>aportació al coneixement acumulat en l'àmbit de la lingüística aplicada. Hem<br/>seleccionat un total de 60 alumnes de 12, 14 i 16 anys (12 autòctons i 48 alumnes<br/>immigrants) escolaritzats en 6è de Primaria i en 2n i 4t d'Educació Secundària<br/>Obligatòria, dividits en dos grups, en funció del temps d'estada al país d'acollida.<br/>Per tal de complir amb aquest propòsit, hem escollit com a objecte d'estudi la<br/>transferència lingüística de l'L1 a l'L2 en el camp de la morfosintaxi. D'aquesta<br/>manera, l'objectiu general del estudi és analitzar la manera en la qual es dóna la<br/>influència de l'L1 en l'adquisició de l'L2 en el cas de l'alumnat romanès i xinès<br/>escolaritzat a Catalunya a partir dels usos correctes i incorrectes en la flexió<br/>nominal i verbal, emfasitzant les possibles diferències entre aquests parlants amb<br/>llengües maternes molt distants i interpretar-los per tal d'aportar elements per a la<br/>millora de les pràctiques educatives i els processos d'ensenyament-aprenentatge de<br/>llengües.<br/><br/><br> </br>
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/63818
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1248]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to