Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants

View/ Open
Issue date
2018-05-22Suggested citation
Mariné Roig, Estela;
Mariné Gallisà, Esteve;
.
(2018)
.
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants.
Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2018, vol. 64, núm. 2, p. 219-245.
http://hdl.handle.net/10459.1/63447.
Metadata
Show full item recordAbstract
En el que va de dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC) junt amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTRs). En aquest article es proposa un mètode per analitzar les produccions paratextuals lligades als OTRs i extreure'n la imatge percebuda de la destinació segons la procedència dels turistes. El mètode s'aplica a una mostra aleatòria de 330.000 OTRs allotjades a TripAdvisor, sobre Coses per Fer a Catalunya, escrits en castellà o anglès entre 2011 i 2015. D'acord amb les opinions analitzades, pel que fa a la imatge percebuda (i transmesa) pels turistes de parla anglesa i, en especial, pels nord-americans, es pot concloure en síntesi que Catalunya és Barcelona i que Barcelona és Gaudí.
Is part of
Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2018, vol. 64, núm. 2, p. 219-245European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: