Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Pedagogia i Psicologia
  • Articles publicats (Pedagogia i Psicologia)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Pedagogia i Psicologia
  • Articles publicats (Pedagogia i Psicologia)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eixos socioeducatius per a la integració dels drets de la infància i l’adolescència

Thumbnail
View/Open
024318.pdf (507.9Kb)
Issue date
2016
Author
Urrea Monclús, Aida
Suggested citation
Urrea Monclús, Aida; . (2016) . Eixos socioeducatius per a la integració dels drets de la infància i l’adolescència. Butlletí d’Inf@ncia, 2016, núm. 93, març. http://hdl.handle.net/10459.1/63436.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
L’aparició de la Convenció sobre els drets del’infant(CDI)ha estat un punt d’inflexió per a la nova representació social del concepte d’infància, que ha donat valor i una importància rellevant als infants i adolescents. Des del 1989 s’han fet passos per millorar la qualitat de vida dels infants i per incentivar la participació d’aquests en les qüestions que els afecten. Ara bé, tot i que la CDI preveuque els protagonistes d’aquests drets han de ser-ne coneixedors, s’evidencia la manca de coneixement dels drets de la infància per part dels infants i adolescents. D’altra banda, podem afirmar que el coneixement de la CDI és un bon instrument de promoció de la resiliència en la infància, atès que aquest permet als nens, nenes i adolescents viure els seus drets i responsabilitats (Vaquero, UrreaI i Mundet, 2014). Conèixer els seus drets dóna peu a l’autoprotecció i permet reconèixer situacions de falta de participació, abandonament, abús o negligència més aviat i intentar evitar-les (Lansdown, 2011). A més, conèixer l es seves responsabilitats facilita l’autoregulació, la qual cosa millora la convivència i la interacció amb els altres (Balsells et al., 2012). És important que els sàpiguen,però també que els visquin i els converteixin en part integral de la seva experiència diària. Així doncs, el repte de l’educació i de la societat en general és apropar els drets de la infància i de l’adolescència a l’àmbit educatiu. En aquest article es vol fer una aproximació a diferents aspectes que poden servir per abordar aquesta incorporació. Alguns són específics,com l’educació per al desenvolupament,i d’altres,més generals,però, implícitament, incorporen la CDI en les seves metodologies i ensenyaments,com són les accions grupals,la participació infantil i les experiències concretes,com l’aprenentatge grupal i l’aprenentatge servei.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/63436
Is part of
Butlletí d’Inf@ncia, 2016, núm. 93, març
European research projects
Collections
  • Articles publicats (Pedagogia i Psicologia) [506]
  • Articles publicats (GRISIJ) [38]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to