L'aula d'acollida com a espai per a l'aprenentatge lingüístic: la perspectiva del professorat

View/ Open
Issue date
2007Author
Espelt, Laura
Suggested citation
Espelt, Laura;
.
(2007)
.
L'aula d'acollida com a espai per a l'aprenentatge lingüístic: la perspectiva del professorat.
Sintagma: revista de lingüística, 2007, vol. 19, p. 73-87.
http://hdl.handle.net/10459.1/62703.
Metadata
Show full item recordAbstract
El present article pretén donar a conèixer la tasca de les professores de
l’aula d’acollida des del seu punt de vista. L’aula d’acollida és una realitat relativament
nova a Catalunya que s’ha implementat amb rapidesa al sistema educatiu. Per aquests
motius és interessant saber com el professorat gestiona la comunicació dins d’aquestes
aules multiculturals i valorar la seva utilitat per als alumnes. A partir de la realització
d’entrevistes amb profunditat a tres professores d’un Institut d’Educació Secundaria (IES)
de Lleida s’ha fet una reflexió de la situació de l’aula d’acollida segons les seves experiències.
En aquest article s’emfasitza el fet que les professores entrevistades tenen diferents
perfils professionals dins de l’educació, per la qual cosa cada una d’elles aporta coneixements
específics que poden ser de més o menys ajuda als alumnes al·lòctons.