Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Medicina
  • Articles publicats (Medicina)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Medicina
  • Articles publicats (Medicina)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experimentar empatía en estudiantes de medicina: deprivación sensorial

Thumbnail
View/Open
025567.pdf (62.50Kb)
Issue date
2017
Author
Guilera Lladós, Teresa
Batalla, Iolanda
Soler González, Jorge
Suggested citation
Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge; . (2017) . Experimentar empatía en estudiantes de medicina: deprivación sensorial. FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, 2017, vol. 20, núm. 2, p. 53-55. http://hdl.handle.net/10459.1/62665.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
Objetivo. Identifi car las emociones que experimentan los estudiantes de medicina en el contexto de deprivación sensorial para mejorar la empatía. Sujetos y métodos. Se presenta el programa del taller (deprivación visual, auditiva y discapacidad física). Se identifi can y se miden las emociones mediante la escala Self-Assessment Manikin, y se mide la empatía médica mediante la escala de empatía médica de Jeff erson. Resultados y conclusiones. La deprivación sensorial permite experimentar diferentes tipos de emociones. Identifi carlas permite al estudiante de medicina ser más sensible a las personas con discapacidad y aumentar la empatía.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/62665
Is part of
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, 2017, vol. 20, núm. 2, p. 53-55
European research projects
Collections
  • Articles publicats (IRBLleida) [765]
  • Articles publicats (Medicina) [331]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Shadowing patients: experimentar empatía en estudiantes de medicina 

    Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge (Elsevier, 2020)
    Introducción Shadowing patients es una de las propuestas educativas para mantener y experimentar empatía en estudiantes de Medicina. Se trata de observar, sin intervenir, a un paciente durante una visita médica. El objetivo ...
  • Empathy and specialty preference in medical students. Follow-up study and feedback 

    Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge (Elsevier, 2017)
    Introduction: The evolution of empathy among medical students according to gender and specialty preference is explored using several validated scales. The value of our feedback to the medical students at the end of the ...
  • Empathy and big five personality model in medical students and its relationship to gender and specialty preference: a cross-sectional study 

    Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Forné, Carles; Soler González, Jorge (BioMed Central, 2019)
    Background:Given the influence that personality can have on empathy, this study explores the relationshipbetween empathy and personality, using three different measures of empathy, and taking into account gender andspecialty ...

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to