Efecto de la enseñanza extensiva en la memorización del léxico: un estudio de investigación-acción

View/ Open
Issue date
2017Author
Sampedro Mella, María C.
Sánchez Gutiérrez, Claudia H.
Suggested citation
Sampedro Mella, María C.;
Sánchez Gutiérrez, Claudia H.;
.
(2017)
.
Efecto de la enseñanza extensiva en la memorización del léxico: un estudio de investigación-acción.
Sintagma: revista de lingüística, 2017, vol. 29, p. 61-78.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2017.29.04.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest treball presenta els resultats d’un estudi d’investigació-acció
realitzat amb estudiants d’ELE de nivell A2 amb l’objectiu de comparar l’efecte de l’ensenyament
extensiu, en diverses sessions de pràctica, i l’intensiu (en una de sola), en la memorització de
10 adverbis locatius. Per a això, aquests adverbis van ser dividits en dos grups de tractament,
corresponents amb la metodologia utilitzada per a introduir-los en l’aula: els primers van ser
presentats i practicats durant cinc sessions de classe, mentre que els segons es van explicar i es
van exercitar en una única sessió de manera intensiva. Per avaluar la memorització d’aquests
adverbis, es van dissenyar dues activitats diferenciades pel seu nivell de dificultat, per tal de
comparar l’efecte d’ambdós tipus d’ensenyament en tasques procedimentalment diferents. Els
resultats revelen variacions interessants en la memorització lèxica, segons el grau de dificultat de
les activitats i la metodologia emprada per a l’ensenyament.
Is part of
Sintagma: revista de lingüística, 2017, vol. 29, p. 61-78European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: