Show simple item record

dc.contributor.authorGallucci, María José
dc.contributor.authorPinto, Yanira
dc.date.accessioned2017-11-28T08:37:42Z
dc.date.available2017-11-28T08:37:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0214-9141
dc.identifier.issn2013-6455
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/60571
dc.description.abstractEn aquest treball estudiem l’ús del discurs referit en la parla infantil. Descrivim l’estil directe, l’estil indirecte i les cites onomatopeiques des d’una perspectiva sintacticopragmàtica en una mostra de 28 parlants pertanyents al Corpus de habla infantil (Shiro, 1996) tenint en compte el tipus de cita, els marcs introductors, els verbs més freqüents que emmarquen les cites i l’atribució de la paraula. També indaguem, en funció del tipus de l’entrevista analitzada i de les tasques que van dur a terme els nens, quin tipus de fet citen en les seves narracions, és a dir, si són reals o ficticis. Els resultats generals obtinguts mostren que els parlants s’inclinen per l’ús de l’estil directe, sobretot amb el verb dir com a marc introductor, prefereixen citar els altres més que a si mateixos o el propi grup i utilitzen el discurs referit especialment en les narracions fictícies.ca_ES
dc.description.abstractThe present study investigates reported speech in child discourse. Quotes in direct and indirect styles, and onomatopoeias are analyzed from a syntactic and pragmatic perspective using a sample of 28 speakers of the Corpus de habla infantil (Shiro, 1996). The analysis focuses on the following aspects: type of quotation, frame, frame verbs and speech attribution. In addition, the study examines whether children refer to real or fictional events in their narrations. Results show that a) direct style is the most used type of discourse, especially with the verb decir as a grammatical form that introduces quotes, b) speakers prefer to quote somebody else’s words and, c) children mostly use reported speech to give accounts of fictional events.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions i Publicacions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2017.29.06ca_ES
dc.relation.ispartofSintagma: revista de lingüística, 2017, vol. 29, p. 93-109ca_ES
dc.rightscc-by (c) Gallucci, Pinto, 2017ca_ES
dc.rightscc-by (c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2017ca_ES
dc.rightscc-by (c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2017ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDiscurs referitca_ES
dc.subjectParla infantilca_ES
dc.subjectEspanyol de Caracasca_ES
dc.subjectReported speechca_ES
dc.subjectChild discourseca_ES
dc.subjectSpanish spoken in Caracasca_ES
dc.titleAproximación al discurso referido en el habla infantilca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/sintagma.2017.29.06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by (c) Gallucci, Pinto, 2017
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by (c) Gallucci, Pinto, 2017