dc.contributor.author | Gallucci, María José | |
dc.contributor.author | Pinto, Yanira | |
dc.date.accessioned | 2017-11-28T08:37:42Z | |
dc.date.available | 2017-11-28T08:37:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 0214-9141 | |
dc.identifier.issn | 2013-6455 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10459.1/60571 | |
dc.description.abstract | En aquest treball estudiem
l’ús del discurs referit en la parla infantil. Descrivim l’estil directe, l’estil indirecte i les cites
onomatopeiques des d’una perspectiva sintacticopragmàtica en una mostra de 28 parlants
pertanyents al Corpus de habla infantil (Shiro, 1996) tenint en compte el tipus de cita, els marcs
introductors, els verbs més freqüents que emmarquen les cites i l’atribució de la paraula. També
indaguem, en funció del tipus de l’entrevista analitzada i de les tasques que van dur a terme els
nens, quin tipus de fet citen en les seves narracions, és a dir, si són reals o ficticis. Els resultats
generals obtinguts mostren que els parlants s’inclinen per l’ús de l’estil directe, sobretot amb el
verb dir com a marc introductor, prefereixen citar els altres més que a si mateixos o el propi grup
i utilitzen el discurs referit especialment en les narracions fictícies. | ca_ES |
dc.description.abstract | The present study investigates reported
speech in child discourse. Quotes in direct and indirect styles, and onomatopoeias are analyzed
from a syntactic and pragmatic perspective using a sample of 28 speakers of the Corpus de habla
infantil (Shiro, 1996). The analysis focuses on the following aspects: type of quotation, frame,
frame verbs and speech attribution. In addition, the study examines whether children refer to real or fictional events in their narrations. Results show that a) direct style is the most used type
of discourse, especially with the verb decir as a grammatical form that introduces quotes, b)
speakers prefer to quote somebody else’s words and, c) children mostly use reported speech to
give accounts of fictional events. | ca_ES |
dc.language.iso | spa | ca_ES |
dc.publisher | Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida | ca_ES |
dc.relation.isformatof | Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2017.29.06 | ca_ES |
dc.relation.ispartof | Sintagma: revista de lingüística, 2017, vol. 29, p. 93-109 | ca_ES |
dc.rights | cc-by (c) Gallucci, Pinto, 2017 | ca_ES |
dc.rights | cc-by (c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2017 | ca_ES |
dc.rights | cc-by (c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2017 | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Discurs referit | ca_ES |
dc.subject | Parla infantil | ca_ES |
dc.subject | Espanyol de Caracas | ca_ES |
dc.subject | Reported speech | ca_ES |
dc.subject | Child discourse | ca_ES |
dc.subject | Spanish spoken in Caracas | ca_ES |
dc.title | Aproximación al discurso referido en el habla infantil | ca_ES |
dc.type | article | ca_ES |
dc.type.version | publishedVersion | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.21001/sintagma.2017.29.06 | |