Show simple item record

dc.contributor.authorBlock Allen, David
dc.date.accessioned2017-10-30T10:40:02Z
dc.date.available2017-10-30T10:40:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2013-6196
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/60393
dc.description.abstractOver the past three decades, identity has become a key construct in applied linguistics and there has been a great deal of research focussing on language learner identities. Meanwhile, less research has been devoted to language teacher identities, although there has been an increase in recent years. This paper makes a modest contribution to this growing literature. It examines how two Spanish nationals developed Spanish language teacher identities while attending a Postgraduate Certificate of Education (PGCE) course at a London university.ca_ES
dc.description.abstractDurant les últimes tres dècades, la identitat s'ha convertit en un constructe fonamental en la lingüística aplicada i hi ha hagut una gran quantitat de recerca que s’ha centrat en les identitats dels aprenents d’idiomes. Mentrestant, hi ha hagut menys investigació dedicada a les identitats dels docents, tot i que s'ha produït un augment en els últims anys. Aquest article fa una modesta contribució a aquesta creixent literatura. Examina com dues ciutadanes espanyoles desenvolupen les seves identitats com a professores d’espanyol durant un curs Certificat de Postgrau d'Educació (PGCE) en una universitat a Londres.ca_ES
dc.description.abstractDurante las últimas tres décadas, el concepto de la identidad se ha convertido en un constructo fundamental en la lingüística aplicada y por lo tanto, un gran número de estudios se han centrado en las identidades de los aprendices de idiomas. No obstante, ha habido menos investigación dedicada a las identidades de los docentes, aunque se ha producido un aumento en el número de estudios sobre ello en los últimos años. Este artículo hace una modesta contribución a esta creciente literatura. Examina cómo dos ciudadanas españolas desarrollan sus identidades como profesoras de español durante un curso Certificado de Postgrado de Educación (PGCE) en una universidad en Londres.ca_ES
dc.description.abstractAu cours des trois dernières décennies, le concept d'identité est devenu une construction clé en linguistique appliquée et par conséquent, il ya eu beaucoup de recherches ont porté sur les identités des apprenants de langue. Pendant ce temps, il ya eu moins de recherche dédié à l'identité des enseignants, bien qu'il y ait eu une augmentation dans le nombre d'études à ce sujet dans les dernières années. Cet article est une modeste contribution à cette littérature de plus en plus. Examine comment deux citoyens espagnols développent leurs identités comme les professeurs d'espagnol pour un certificat de cours de formation (PGCE) Postgraduate dans une université de Londres.ca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherUniversitat Autònoma de Barcelonaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.5565/rev/jtl3.648ca_ES
dc.relation.ispartofBellaterra journal of teaching and learning language and literature, 2015, vol. 8, núm. 3 (august-september 2015), p. 9-26ca_ES
dc.rightscc-by (c) Block, 2015ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLanguage teacher identityca_ES
dc.subjectSpanish as a foreign languageca_ES
dc.subjectTeacher trainingca_ES
dc.subjectInterviewsca_ES
dc.titleBecoming a language teacher: constraints and negotiation in the emergence of new identitiesca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5565/rev/jtl3.648


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by (c) Block, 2015
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by (c) Block, 2015