Now showing items 103-122 of 328

    • La ciutat 

      Figuerola Cabrol, M. Carme (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
      La ciudad es un concepto cotidiano para multitud de personas. Representa también un escenario privilegiado en las obras literarias. En ella el ciudadano experimenta sus vivencias del día a día. En ella el escritor y/o ...
    • La doctrina del Shock 

      Enciso Rodríguez, Joan Pere (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
      Documental realizado sobre el libro de Naomí Klein (2007): La doctrina del shock. El auge del capitalismo del desastre. Editorial Paidós, Barcelona, 708 páginas.
    • La tombarella 

      Costes i Rodríguez, Antoni (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
      Aprendre a aprendre i autonomia i iniciativa personal. Els objectius són: Realitzar la tombarella endavant aixecant-se sense mans de manera correcta i segura (segons la rúbrica d'avaluació).
    • Làmines per identificar fruits. Els fruits secs 

      Conesa i Mor, Josep A. (Josep Antoni); Sanuy i Castells, Delfí; Montané, Pau; Palau, Antoni (Edicions de la Universitat de Lleida; Ajuntament de Balaguer, 2019)
    • L’arbre: parts i capçada 

      Conesa i Mor, Josep A. (Josep Antoni); Sanuy i Castells, Delfí; Montané, Pau; Palau, Antoni (Edicions de la Universitat de Lleida; Ajuntament de Balaguer, 2019)
    • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4A 

      Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (2016)
      Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
    • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4B 

      Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
      Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
    • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4C 

      Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
      Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
    • Malalt amb transaminases persistentment elevades. Seminari 4D 

      Piñol Felis, Carme; Reñé Espinet, Josep Maria (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2016)
      Què s’ha de fer amb un malalt amb transaminases persistentment elevades? Es mostren 4 casos diferents que permeten fer el diagnòstic diferencial, plantejar les proves pertinents i fer el tractament i les alternatives ...
    • Maleta Animalades. Activitat 1. Amb pèls i senyals 

      Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
      La descoberta i el coneixement de la nostra fauna és una eina molt important per entendre la problemàtica que pot comportar una superpoblació i facilitar-ne una bona gestió en un futur. Aquesta activitat ens permetrà ...
    • Maleta Animalades. Activitat 2. Seguint el rastre 

      Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
      La cerca de dades i el contrast de la informació, són factors clau per conèixer quin és l’estat actual de les poblacions de fauna als nostres territoris. Aquesta activitat convida a fer un treball de recerca vers la fauna ...
    • Maleta Animalades. Activitat 3. Un haiku/tanka en un clic! 

      Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
      Les construccions de pedra seca i la llengua són un patrimoni rebut en herència que deixa constància de les estretes relacions que sempre han mantingut la humanitat i el medi natural. Aquesta activitat pretén posar en ...
    • Maleta Animalades. Activitat 4. La sobirania alimentària 

      Ballvé, Montse; Bové, David; Isus, Sofia; Monteso, Joan; Montori, Isabel; Rodríguez, Francesc; Ruiz, Jordi; Segarra, Jean-Marc; Solé, Anna; Xifré, Àngel; Xifré, Victòria (2020)
      L’alimentació forma part del nostre dia a dia, sense aquests aliments el nostre organisme no pot funcionar. Aquesta activitat esta dissenyada per prendre consciència del què mengem i d’on provenen els productes de la ...
    • Maleta Fallaire. Activitat 1. La fusta del foc 

      Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
      Les Festes del Solstici d’Estiu als Pirineus utilitzen diferents tipus de materials. Cada poble empra diferents espècies de vegetació, en funció de la tradició i els boscos que l’envolten. Aquesta diversitat, és una ...
    • Maleta Fallaire. Activitat 2. Tants troncs per poble 

      Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
      Al Berguedà, l’herba faiera, principal element per a l’elaboració de les falles, està en perill d’extinció. De fet, alguns fallaires ja s’han hagut de desplaçar a comarques veïnes per tal de localitzar-la. L'ús dels recursos ...
    • Maleta Fallaire. Activitat 3. Paraules al voltant del foc 

      Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
      Les falles del Pirineu, es troben en cinc regions veïnes d'una important riquesa lingüística. S'hi parlen el català, l'aranès i occità, el castellà i el francès, amb totes les variants locals de cadascuna. A banda de les ...
    • Maleta Fallaire. Activitat 4. Territori fallaire 

      Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
      Cada poble fallaire dels Pirineus elabora la seva falla d’una manera particular. En total són més de 63 localitats disperses pel territori que ofereixen una gran riquesa cultural. Aquesta diversitat esdevé una bona ocasió ...
    • Maleta Fallaire. Activitat 5. Prometeu de la flama al Sol 

      Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
      El culte al Sol i els pertinents solsticis és quelcom ancestral. Els denominats ritus de transició fent ús del foc es remunten a la prehistòria. El foc, és igualment un element recurrent entre les llegendes d’origen grec. ...
    • Maleta Fallaire. Activitat 6. Balls al voltant del faro 

      Ballesté, Marc; Ballvé, Montse; Isus, Sofia; Rodríguez, Francesc (2020)
      La festa de les falles va sempre acompanyada de certes tonades i balls. Totes elles representen un patrimoni que cal considerar tant pel seu significat com per la seva bellesa. Aquestes músiques i danses poden ser tractades ...
    • Maleta PirosLife · L'ós bru dels Pirineus. Fitxa 1. Pas a pas 

      Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (2019)
      L’ós bru és ben present als nostres Pirineus i per tant, hi ha un equip de persones que segueixen les seves traces i estan ben atents als seus moviments, utilitzant principalment el sentit de la vista. Amb aquesta activitat ...