Materials en accés obert derivats de l'activitat docent del professorat i documents informatius sobre docència elaborats per les unitats administratives i acadèmiques de la UdL.

Sub-communities within this community

Recent Submissions

  • Guia per superar reptes en l’ensenyament i aprenentatge de l’anglès a l’etapa de Primària 

    Erta Ruiz, Èlia; Gabernet Foix, Laura; Irun Chavarria, Montse; Mesegué Sabaté, Ma. Sogues; Navas Bernat, Rosa Ma.; Teixidó Sanjuan, Olga (Universitat de Lleida. Institut de Ciències de l'Educació, 2020-02)
    Aquest document s’ha elaborat dins l‘activitat de formació de l’ICE de la Universitat de Lleida, Equip ICE: L’anglès va de debò. Projecte Educatiu, iniciat el curs 2015-16. Ha estat fruit de les aportacions de tots els ...
  • Fitxa 1. Pas a pas 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    L’ós bru és ben present als nostres Pirineus i per tant, hi ha un equip de persones que segueixen les seves traces i estan ben atents als seus moviments, utilitzant principalment el sentit de la vista. Amb aquesta activitat ...
  • Fitxa 2. Parem l'orella 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El nostre dia a dia és ple de sons, però quins són els més característics del país de l’ós? Aquesta activitat ens permetrà descobrir a la classe el sentit de l’oïda, fent un viatge sonor per un entorn natural Pirinenc ...
  • Fitxa 3. A palpentes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El país de l’ós bru és l’excusa perfecte per descobrir alguns elements mitjançant el tacte. Palpem elements coneguts, sorprenents, nous, freds, rugosos, tous, llisos... per tal de descobrir la gran diversitat que ens amaga ...
  • Fitxa 6. Rinxols d'or i un nou final 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El conte de la Rinxols d’Or ha estat explicat moltes vegades, i després de fugir corrents espantada, la història s’acaba sense més ni més. En aquest cas, es fa la proposta d’un final més llarg, per reflexionar sobre l’actitud ...
  • Fitxa 4. Quina olor 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    El nostre dia a dia és ple d’olors tot i que sovint no hi posem atenció. Una olor ens pot portar a un record d’un indret o d’un menjar, una olor pot ser agradable o desagradable, bona olor o pudor. Quines són les olors que ...
  • Fitxa 5. Qui menja sopes se les pensa totes 

    Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Universitat de Lleida (Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, 2019)
    Pels éssers vius l’alimentació és bàsica per poder viure però no tots ens alimentem del mateix. Aquesta activitat descobreix l’alimentació de l’ós bru i la compara amb la nostra. A diferència de nosaltres, els animals basen ...
  • Com afecta el temps a les nostres vides? Un projecte per aprendre a analitzar críticament les dades a secundària 

    Pifarré Turmo, Manoli; Cujba, Andreea; Cuellar, C.; Sánchez de Ocaña, F.; Solsona, K.; Mateu, I. (2020)
    L’ús diari i extensiu de les tecnologies digitals està creant grans repositoris de dades. Aquestes dades poden tenir un gran potencial per millorar la vida de les persones si som capaços de comprendre-les i fer-ne un anàlisi ...
  • Diagnòstic precoç de càncer colorectal 

    Reñé Espinet, Josep Maria (2019-11-12)
  • Malalt amb transaminases persistentment elevades 

    Reñé Espinet, Josep Maria (2019-11-12)
  • Els carbohidrats 

    Guillén Martínez, Pere (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Els carbohidrats són biomolècules orgàniques formades bàsicament per carboni (C), hidrogen (H) i oxigen (O), que de forma general, tenen la fórmula empírica Cn(H2O)n. Per aquest motiu, aquestes substàncies rebien aquest nom.
  • Fonemas y sonidos del español 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (2019-11-11)
  • Representación de sonidos mediante bocas AFI 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
  • Fonemas consonánticos AFI 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
  • Sonidos consonánticos ARFE 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
  • Fonemas consonánticos ARFE 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
  • Transcripción fonológica ARFE 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Transcribe fonológicamente los fragmentos que se señalan en negrita en las siguientes frases. Utiliza el alfabeto de la RFE.
  • Rasgos articulatorios de las consonantes AFI 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Rasgos articulatorios de los fonemas consonánticos del español.
  • Sonidos vocálicos 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)
    Alfabeto Fonético Internacional (AFI) y Alfabeto de la Revista de Filología Española (ARFE)
  • Sonidos consonánticos AFI 

    Calero Fernández, Ma. Ángeles (Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019)

View more