Browsing Articles publicats (IRBLleida) by Author "Guilera Lladós, Teresa"
Now showing items 1-9 of 9
-
"Cuando la empatía duele". Evaluación multidimensional y propuestas de regulación emocional de la empatía
Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda (Psicosomática y Psiquiatría, 2019-07)Introducción La empatía es la capacidad de identificar los pensamientos y sentimientos de los demás, y responder con una emoción adecuada. El modelo multidimensional permite discriminar entre la empatía cognitiva y afectiva. ... -
El arte de la observación y empatía en la especialidad de Psiquiatría. Luces y sombras
Guilera Lladós, Teresa (Psiquiatría.com, 2018-01-11)A diferencia de otras especialidades de la medicina, la psiquiatría se basa sobre todo en la observación clínica del paciente. Por lo tanto, para identificar la psicopatología es importante no solamente una formación ... -
Empathy and big five personality model in medical students and its relationship to gender and specialty preference: a cross-sectional study
Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Forné Izquierdo, Carles; Soler González, Jorge (BioMed Central, 2019)Background:Given the influence that personality can have on empathy, this study explores the relationshipbetween empathy and personality, using three different measures of empathy, and taking into account gender andspecialty ... -
Empathy and specialty preference in medical students. Follow-up study and feedback
Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge (Elsevier, 2017)Introduction: The evolution of empathy among medical students according to gender and specialty preference is explored using several validated scales. The value of our feedback to the medical students at the end of the ... -
Empatía y arte en estudiantes de medicina
Guilera Lladós, Teresa (Viguera Editores, 2018)Introducción. La empatía es la habilidad de identificar las emociones y pensamientos de otra persona y responder con una emoción adecuada. Las personas creativas son capaces de percibir las emociones e identificarlas con ... -
Experimentar empatía en estudiantes de medicina: deprivación sensorial
Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge (Fundación Educación Médica, 2017)Objetivo. Identifi car las emociones que experimentan los estudiantes de medicina en el contexto de deprivación sensorial para mejorar la empatía. Sujetos y métodos. Se presenta el programa del taller (deprivación visual, ... -
Increase in Stress Level in Public Spaces Following the Application of Measures Against COVID-19: An Exploratory Study
Paül i Agustí, Daniel; Guilera Lladós, Teresa; Lasala Fortea, José; Guerrero i Lladós, Montse; Ganau Casas, Joan; Pifarré Paredero, Josep (Mary Ann Liebert, 2021-11-08)The COVID-19 pandemic has led to the introduction of a series of recommendations to safeguard public health that must be applied in public spaces. This research analyzes the effects that these recommendations have had on ... -
Method for Improving EEG Based Emotion Recognition by Combining It with Synchronized Biometric and Eye Tracking Technologies in a Non-invasive and Low Cost Way
López Gil, Juan Miguel; Virgili Gomà, Jordi; Gil Iranzo, Rosa María; García González, Roberto; Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge (Frontiers in Computational Neurosciencie, 2016)Technical advances, particularly the integration of wearable and embedded sensors, facilitate tracking of physiological responses in a less intrusive way. Currently, there are many devices that allow gathering biometric ... -
Shadowing patients: experimentar empatía en estudiantes de medicina
Guilera Lladós, Teresa; Batalla, Iolanda; Soler González, Jorge (Elsevier, 2020)Introducción Shadowing patients es una de las propuestas educativas para mantener y experimentar empatía en estudiantes de Medicina. Se trata de observar, sin intervenir, a un paciente durante una visita médica. El objetivo ...