Show simple item record

dc.contributorMariné Roig, Estela
dc.contributorUniversitat de Lleida. Facultat de Dret, Economia i Turisme
dc.contributor.authorAlbareda Cuadras, Núria
dc.date.accessioned2017-05-19T11:15:14Z
dc.date.available2017-05-19T11:15:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/59655
dc.description.abstractEl present estudi pretén analitzar el fenomen del Turisme Col·laboratiu des de la perspectiva de la gestió de preus que fan els allotjaments de turisme col·laboratiu en relació a l’estacionalitat turística i comparar-ho amb la gestió de preus duta a terme per establiments hotelers, i així poder donar indicis sobre la possible professionalització darrere dels allotjaments col·laboratius. Aquest estudi focalitza les anàlisis en el barri de l’Eixample de la ciutat de Barcelona i compara preus per diferents dates en temporada alta i baixa per allotjaments de la plataforma Airbnb i de Booking. Els resultats confirmen que els establiments hotelers porten a terme una política clara de Yield management en funció de la temporada turística, i que en canvi els establiments de turisme col·laboratiu mantenen els seus preus pràcticament sense canvis, aportant així indicis que desmenteixen que darrere dels establiments de turisme col·laboratiu de Barcelona hi hagi negocis encoberts amb una política clara de gestió de preus.ca_ES
dc.description.abstractThis study aims to analyse the Collaborative Tourism phenomenon from the perspective of the Yield Management that collaborative accommodation establishments use depending on the seasonality and to compare the results with the Yield Management of hotels, in order to obtain indications about the possible professionalism behind collaborative accommodations. This study focuses on the analysis of the Eixample district in Barcelona city, and compares prices for different dates in high and low seasons in establishments from Airbnb and Booking. Results confirm that hotel establishments use a clear policy of Yield Management depending on touristic seasonality, but that this is not the case of collaborative establishments, which maintain their prices without relevant changes, providing us evidence that behind collaborative accommodation, there are not undercovered business with a policy based in Yield Management.ca_ES
dc.format.extent53 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEconomia col·laborativaca_ES
dc.subjectConsum col·laboratiuca_ES
dc.subjectTurisme col·laboratiuca_ES
dc.subjectAirbnbca_ES
dc.subjectBookingca_ES
dc.subject.otherTurismeca_ES
dc.subject.otherAllotjament turísticca_ES
dc.subject.otherConsum (Economia)ca_ES
dc.titleAirbnb en el punt de mira: plataforma col·laborativa o negoci encobert?ca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd