Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   DSpace Home
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analfabetisme: una realitat encara. Eradicar-lo: un repte per assolir, encara al segle XXI

Thumbnail
View/Open
024996.pdf (276.5Kb)
Issue date
2016
Author
Sanvicén, Paquita
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
Nombrosos estudis sociològics mostren que el capital cultural que cada persona té oportunitat d'adquirir és un element determinant en la seua trajectòria. Les persones anem posant a la motxilla vital els capitals socials i culturals que anem assolint. Aquesta motxilla és part intrínseca de cada persona
i viatja amb ella vagi on vagi. Alhora, les conseqüències que la manca, total o bàsica, d'instrucció comporta en els individus que la pateixen i en els seus entorns han estat investigades i analitzades a bastament, tant des de la pedagogia, la sociologia i la sociolingüística. No hi ha dubte que un dels elements potenciadors de la igualtat d'oportunitats és el nivell educatiu assolit, en sentit ampli, incloent-hi com un element important les competències lingüístiques en els idiomes autòctons. L'analfabetisme o la manca d'instrucció és un handicap i un exclusor. Limita, o impedeix, desenvolupar amb autonomia les tasques quotidianes comunicatives en els espais de relació pública (metge, centres oficials, escola dels fills...), limita o impossibilita la comprensió lectora, oral i escrita en les llengües autòctones i, en conseqüència amb les persones de l'entorn que les parlen; dificulta la incorporació al món laboral, donar suport als fills en les tasques escolars i acadèmiques, el propi desenvolupament personal i la participació social, en definitiva.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/59584
Is part of
Les noticies de Llengua i Treball, 2016, núm. 43
Collections
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia) [512]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2019 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2019 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a