Segle XIX. Esperances i fracassos de la modernitat a l’educació. Situació d’Espanya

View/ Open
Issue date
2016Suggested citation
Tahull Fort, Joan;
Montero, Iolanda;
Molina, Fidel;
.
(2016)
.
Segle XIX. Esperances i fracassos de la modernitat a l’educació. Situació d’Espanya.
Social and Education History, 2016, vol. 5, núm. 1, p. 26-51.
https://doi.org/10.17583/hse.2016.1718.
Metadata
Show full item recordAbstract
La Modernitat s’inicia al segle XV i cristal·litza al XIX amb unes característiques molt concretes. Aquest període es caracteritza per l’ús de la raó com a element prioritari en l’organització de les diverses institucions socials. També van aparèixer destacats corrents liberals. El procés de modernització tingué moltes dificultats per consolidar-se en les escoles espanyoles al llarg del segle XIX. Aquest article pretén mostrar algunes d'aquestes dificultats: inversions minses, equipaments educatius deficients, alt nombre d'analfabets, consideració social del mestre negativa... La investigació mostra la institució educativa en un context més ampli: històric, social i cultural. Massa vegades s'ha presentat l'escola com una institució aïllada i isolada, separada d'allò que s'esdevé fora de l'aula. També, s'interpretaa partir dels elements socials i culturals més significatius.Aquesta visió ens obrirà a noves perspectives per comprendre l'educació del segle XIX. Unes elits molt rellevants i amplis sectors de la societat valoraven negativament la Modernitat i els corrents liberals; també, aquesta visió la tenien de totes les aportacions modernes i liberals per transformar les escoles.
Is part of
Social and Education History, 2016, vol. 5, núm. 1, p. 26-51European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: