Show simple item record

dc.contributor.authorTalaván, Noa
dc.contributor.authorLertola, Jennifer
dc.date.accessioned2016-12-07T12:49:07Z
dc.date.available2016-12-07T12:49:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0214-9141
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/58785
dc.description.abstractLa recerca al voltant de l’ús de la Traducció Audiovisual (TAV) en l’ensenyament de llengües estrangeres s’ha incrementat de forma considerable durant la darrera dècada. Tanmateix, ha cobert principalment l’ús de subtítols com a suport i l’ús de subtitulació i doblatge actius com a tasca. Aquest article introdueix l’ús pedagògic d’una altra forma de TAV: l’audiodescripció activa –la descripció oral d’informació visual per als cecs i persones amb discapacitats visuals– per tal de potenciar les habilitats orals en l’educació a distància. En aquest estudi quasiexperimental desenvolupat en un entorn en línia van participar 30 estudiants espanyols d’anglès amb finalitats específiques (nivell B1). Els participants van escriure de forma col·laborativa en aquest entorn l’audiodescripció de dos anuncis turístics i posteriorment van gravar-se les veus usant la plataforma ClipFlair. Es van obtenir algunes conclusions raonablement vàlides que projecten llum respecte als beneficis pedagògics de l’audiodescripció i que demanen seguir investigant en les possibilitats d’aquestes tècniques en contextos de segones llengües.ca_ES
dc.description.abstractResearch on the use of audiovisual translation in foreign language education has considerably increased over the last decade. However, it has mainly covered the use of subtitles as a support, and the use of active subtitling and dubbing as a task. This paper introduces the pedagogical use of another AVT mode: active audiodescription —the oral description of visual information for blind and visually impaired people— to enhance speaking skills in distance learning education. The quasi-experimental study, developed in an online setting, involved 30 Spanish students of English for Specific Purposes (level B1). Participants were required to write the audiodescription of two tourist advertisements collaboratively online and then record their voices using the web platform ClipFlair. Reasonably valid conclusions that shed some light on the pedagogical benefits of audiodescription were obtained and they invite further research on the possibilities of revoicing techniques in L2 contexts.ca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherEdicions i Publicacions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2016.28.04ca_ES
dc.relation.ispartofSintagma: revista de lingüística, 2016, vol. 28, p. 59-74ca_ES
dc.rightscc-by, (c) Noa Talaván, Jennifer Lertola, 2016ca_ES
dc.rights(c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2016ca_ES
dc.rights(c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2016ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
dc.subjectAudiodescripcióca_ES
dc.subjectTraducció audiovisualca_ES
dc.subjectAprenentatge a distànciaca_ES
dc.subjectHabilitats oralsca_ES
dc.subjectAnglès amb finalitats específiquesca_ES
dc.subjectAudiodescriptionca_ES
dc.subjectAudiovisual translationca_ES
dc.subjectDistance learningca_ES
dc.subjectSpeaking skillsca_ES
dc.subjectEnglish for Specific Purposesca_ES
dc.titleActive audiodescription to promote speaking skills in online environmentsca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/sintagma.2016.28.04


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by, (c) Noa Talaván, Jennifer Lertola, 2016
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by, (c) Noa Talaván, Jennifer Lertola, 2016