Active audiodescription to promote speaking skills in online environments

Visualitza/ Obre
Data de publicació
2016Autor/a
Talaván, Noa
Lertola, Jennifer
Citació recomanada
Talaván, Noa;
Lertola, Jennifer;
.
(2016)
.
Active audiodescription to promote speaking skills in online environments.
Sintagma: revista de lingüística, 2016, vol. 28, p. 59-74.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2016.28.04.
Metadades
Mostra el registre d'unitat completResum
La recerca
al voltant de l’ús de la Traducció Audiovisual (TAV) en l’ensenyament de llengües estrangeres s’ha
incrementat de forma considerable durant la darrera dècada. Tanmateix, ha cobert principalment l’ús
de subtítols com a suport i l’ús de subtitulació i doblatge actius com a tasca. Aquest article introdueix
l’ús pedagògic d’una altra forma de TAV: l’audiodescripció activa –la descripció oral d’informació
visual per als cecs i persones amb discapacitats visuals– per tal de potenciar les habilitats orals en
l’educació a distància. En aquest estudi quasiexperimental desenvolupat en un entorn en línia van
participar 30 estudiants espanyols d’anglès amb finalitats específiques (nivell B1). Els participants
van escriure de forma col·laborativa en aquest entorn l’audiodescripció de dos anuncis turístics i
posteriorment van gravar-se les veus usant la plataforma ClipFlair. Es van obtenir algunes conclusions
raonablement vàlides que projecten llum respecte als beneficis pedagògics de l’audiodescripció i que
demanen seguir investigant en les possibilitats d’aquestes tècniques en contextos de segones llengües.