Active audiodescription to promote speaking skills in online environments

View/ Open
Issue date
2016Author
Talaván, Noa
Lertola, Jennifer
Suggested citation
Talaván, Noa;
Lertola, Jennifer;
.
(2016)
.
Active audiodescription to promote speaking skills in online environments.
Sintagma: revista de lingüística, 2016, vol. 28, p. 59-74.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2016.28.04.
Metadata
Show full item recordAbstract
La recerca
al voltant de l’ús de la Traducció Audiovisual (TAV) en l’ensenyament de llengües estrangeres s’ha
incrementat de forma considerable durant la darrera dècada. Tanmateix, ha cobert principalment l’ús
de subtítols com a suport i l’ús de subtitulació i doblatge actius com a tasca. Aquest article introdueix
l’ús pedagògic d’una altra forma de TAV: l’audiodescripció activa –la descripció oral d’informació
visual per als cecs i persones amb discapacitats visuals– per tal de potenciar les habilitats orals en
l’educació a distància. En aquest estudi quasiexperimental desenvolupat en un entorn en línia van
participar 30 estudiants espanyols d’anglès amb finalitats específiques (nivell B1). Els participants
van escriure de forma col·laborativa en aquest entorn l’audiodescripció de dos anuncis turístics i
posteriorment van gravar-se les veus usant la plataforma ClipFlair. Es van obtenir algunes conclusions
raonablement vàlides que projecten llum respecte als beneficis pedagògics de l’audiodescripció i que
demanen seguir investigant en les possibilitats d’aquestes tècniques en contextos de segones llengües.
Is part of
Sintagma: revista de lingüística, 2016, vol. 28, p. 59-74European research projects
Collections
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by, (c) Noa Talaván, Jennifer Lertola, 2016
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Diseño, implementación y evaluación de un Modelo Pedagógico de Indagación Colaborativa de la Física
Ferreira Bautista, José Valentín (Universitat de Lleida, 2019-01-08) -
Scaffolding through the network: analysing the promotion of improved online scaffolds among university students
Pifarré Turmo, Manoli (Taylor & Francis, 2007)This article explores how to enrich scaffolding processes among university students using specific Computer Supported Collaborative Learning –CSCL- software. A longitudinal case study was designed, in which eighteen students ... -
Game-based learning for speaking practices in ESL contexts
Vladimirova Barakova, Maria (2020-06)Playing games in class is often believed to be an educationally unproductive activity in traditional educational environments, especially in secondary education. Given the great number of studies that support the positive ...