Show simple item record

dc.contributor.authorAlfaro-Faccio, Pedro
dc.contributor.authorCrespo Allende, Nina
dc.contributor.authorAlvarado Barra, Carola
dc.date.accessioned2016-12-07T11:48:38Z
dc.date.available2016-12-07T11:48:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0214-9141
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/58783
dc.description.abstractEl desenvolupament tardà del llenguatge es defineix com la complexització de la llengua amb posterioritat a l’adquisició inicial i durant els primers anys d’escolarització. En aquest context, aquest treball cerca descriure com succeeix aquest procés en nens de tres poblacions diferents: desenvolupament típic (DT), trastorn específic del llenguatge (TEL) i discapacitat intel·lectual (DI). Per això, s’analitzen, des d’una perspectiva funcional-discursiva, les narracions orals de tres grups de nens xilens. La mostra la constituïren escolars amb DT=41, TEL=38 i DI=17, els quals van recontar una història presentada en format audiovisual. Dels resultats, en destaca que la diferència entre els tres grups no radica en la quantitat de vincles interclausulars utilitzats, sinó en els tipus de relacions interclausulars que prefereixen per a construir les seves narracions a l’interior dels paquets de clàusules.ca_ES
dc.description.abstractLater language development is defined as the increase in language complexity that occurs after the period of initial acquisition and during earlier years of schooling. In this context, this paper aims to describe how this process occurs in three different children populations: typical development (TD), specific language impairment (SLI) and intellectual disability (ID). To do this, the oral narratives of three groups of Chilean children are analyzed from a functional-discourse perspective. The sample consisted of TD=41, SLI=38 and ID=17 school-aged children, who retold a story presented in audiovisual format. The results show that the difference between the three groups is not based in the amount of interclause links used, but in the interclause relation types they prefer to build their stories into clause packages. The results indicate that the difference between the three groups is not based in the amount of interclause links used, but in the interclause relation types they prefer to build their stories into clauses packages.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions i Publicacions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2016.28.02ca_ES
dc.relation.ispartofSintagma: revista de lingüística, 2016, vol. 28, p. 27-41ca_ES
dc.rightscc-by, (c) Pedro Alfaro-Faccio, Nina Crespo, Carola Alvarado, 2016ca_ES
dc.rights(c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2016ca_ES
dc.rights(c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2016ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
dc.subjectComplexitat sintàcticaca_ES
dc.subjectNarració oralca_ES
dc.subjectDesenvolupament típicca_ES
dc.subjectDiscapacitat intel·lectualca_ES
dc.subjectTrastorn específic del llenguatgeca_ES
dc.subjectSyntactic complexityca_ES
dc.subjectStorytellingca_ES
dc.subjectTypical developmentca_ES
dc.subjectIntellectual disabilityca_ES
dc.subjectSpecific language impairmentca_ES
dc.titleComplejidad sintáctica en narraciones de niños con desarrollo típico, trastorno específico del lenguaje y discapacidad intelectualca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/sintagma.2016.28.02


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by, (c) Pedro Alfaro-Faccio, Nina Crespo, Carola Alvarado, 2016
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by, (c) Pedro Alfaro-Faccio, Nina Crespo, Carola Alvarado, 2016