Show simple item record

dc.contributor.authorArráez Llobregat, José Luis
dc.date.accessioned2016-11-30T09:31:33Z
dc.date.available2016-11-30T09:31:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1138-4573
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/58707
dc.description.abstractEl principal objectiu de la nostra investigació és l’anàlisi comparativa de la personalitat de Mathilde (r), l’heroïna de la novel·la Un long dimanche de fiançailles escrita per Sébastien Japrisot, i de Mathilde (f), l’heroïna de la pel·lícula homònima el guió de la qual ha sigut escrit per Jean-Pierre Jeunet i Guillaume Laurant. El nostre estudi permetrà desvetllar les respectives particularitats de la feminitat de les dues « veuves blanches » després de la I Guerra mundial, i gràcies al salt enrere de la narradora a les respectives feminitats abans que la guerra haguera esgarrat els seus festejos. Com a instruments d’aprofundiment en els discursos literari i fílmic hem utilitzat la narratologia literària i fílmica. D’altra banda, hem introduït el model semiològic, ja que per a accedir a la configuració de la feminitat de Mathilde (f) hem centrat la nostra atenció en els signes visibles en la pantalla. Finalment, hem recorregut a les interpretacions simbòliques, ja que açò ens permetrà accedir a les esferes de les idees de Mathilde (f) i Mathilde (r).ca_ES
dc.description.abstractAu cours de cet article, nous envisageons l’analyse comparative de la personnalité de Mathilde(r), l’héroïne du roman Un long dimanche de fiançailles de Sébastien Japrisot, et de Mathilde(f), l’héroïne du film éponyme dont le scénario appartient à Jean-Pierre Jeunet et Guillaume Laurant. Notre étude permettra de dévoiler les particularités de la féminité des deux « veuves blanches » au lendemain de la Grande Guerre, et moyennant les flashbacks de la narratrice, de leur féminité avant que la guerre ne déchire pas leurs fiançailles. À cette fin, nous avons utilisé la narratologie littéraire et filmique comme instruments d’approfondissement dans les discours littéraire et filmique. D’autre part, nous avons introduit le modèle sémiologique étant donné que pour arriver à la configuration de la féminité de Mathilde(f), nous devons porter notre attention sur le système de signes visibles sur l’écran. Nous avons également fait appel aux interprétations symboliques afin d’accéder au plan des idées de Mathilde(f) et de Mathilde(r).ca_ES
dc.description.abstractEl principal objetivo de esta investigación es el análisis comparativo de la personalidad de Mathilde(r), la heroína de la novela Un long dimanche de fiançailles escrita por Sébastien Japrisot, y de Mathilde(f), la heroína de la película homónima cuyo guión pertenece a Jean-Pierre Jeunet y Guillaume Laurant. Nuestro estudio permitirá desvelar las particularidades de la feminidad de las dos « veuves blanches » tras la I Guerra mundial, y gracias a los flashbacks de la narradora de sus respectivas feminidades antes de que la guerra desgarrase sus noviazgos. Como instrumentos de profundización en los discursos literario y fílmico hemos utilizado la narratología literaria y fílmica. Por otro lado, hemos introducido el modelo semiológico puespara acceder a la configuración de la feminidad de Mathilde(f) hemos centrado nuestra atención en lo signos visibles en la pantalla. Por último, hemos recurrido a las interpretaciones simbólicas, puesto que ello nos permitirá acceder a las esfera de la ideas de Mathilde(f) y Mathilde(r).ca_ES
dc.language.isofraca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/luc.19.20.11ca_ES
dc.relation.ispartofL'Ull crític, 2016, núm. 19-20, p. 175-216ca_ES
dc.rights(c) Edicions de la Universitat de Lleida, 2016ca_ES
dc.rights(c) José Luis Arráez, 2016ca_ES
dc.rights(c) Àrea de Filologia Francesa, 2016ca_ES
dc.subjectMathildeca_ES
dc.subjectFeminitatca_ES
dc.subjectSimbolismeca_ES
dc.subjectGuerraca_ES
dc.subjectFilmca_ES
dc.subjectNarracióca_ES
dc.subjectFéminitéca_ES
dc.subjectSymbolismeca_ES
dc.subjectGuerreca_ES
dc.subjectNarrationca_ES
dc.subjectFeminidadca_ES
dc.subjectSimbolismoca_ES
dc.subjectNarraciónca_ES
dc.subjectFeminiteca_ES
dc.subjectSemiologicalca_ES
dc.subjectWarca_ES
dc.subjectNarrationca_ES
dc.titleLe Long dimanche de fiançailles de Mathilde Donnay. De la féminité du récit narratif à la féminité du récit filmique: deux femmes pour un destinca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/luc.19.20.11


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record