Paisajes del delito y la inseguridad en las ciudades intermedias

View/ Open
Issue date
2011Suggested citation
Bonastra, Quim;
.
(2011)
.
Paisajes del delito y la inseguridad en las ciudades intermedias.
Oñati Socio-Legal Series, 2011, vol. 1, núm. 2, p.1-14.
http://hdl.handle.net/10459.1/58678.
Metadata
Show full item recordAbstract
Until very recently, phenomena like delinquency were only considered dysfunctions of the system. However, nowadays this phenomenon has become inherent to its way of functioning. This dynamic is influenced by factors such as the increasing polarization of developed economies or the enormous masses of displaced people, due to either economic or political reasons, from developing countries who, in rich countries, often fall in situations of precariousness. In the following text we will see how all these pieces are interrelated in an intermediate city, and we will analyse the fluctuation of violent or intimidating thefts, as well as the most common places where these are committed.
Is part of
Oñati Socio-Legal Series, 2011, vol. 1, núm. 2, p.1-14European research projects
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Delito y espacio en ciudades intermedias afinando un modelo de análisis territorial en Gerona, Tarragona y Lérida
Fraile, Pedro; Bonastra, Quim (Asociación Española de Geografía, 2015)En estas páginas se estudia la lógica locacional de ciertos delitos en tres ciudades intermedias de Cataluña: Gerona, Lérida y Tarragona; con el objetivo de validar y afinar modelos formulados con anterioridad. Se analiza ... -
La cartografía de los temores: las web del delito en Iberoamérica
Bonastra, Quim; Fraile, Pedro (Pontificia Universidad Católica de Chile, 2013)Desde finales del pasado siglo ha habido un incremento importante de la web 2.0 que permite al usuario introducir información, contribuyendo así a configurarla. En este ambiente, ha proliferado en todo el mundo, aunque con ... -
Estación ferroviaria y ciudades intermedias: lectura geo-espacial del crecimiento urbano mediante indicadores SIG vectoriales. El caso de Cataluña (1848 – 2010)
Solanas, Jorge; Álvarez Palau, Eduardo; Martí Henneberg, Jordi (Asociación de Geógrafos Españoles, 2015)Desde que se construyeron los primeros ferrocarriles, el emplazamiento de las estaciones en relación a la ciudad fue una de las decisiones de mayor trascendencia. Las mejoras en la accesibilidad supusieron un fuerte revulsivo ...