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dc.contributor.authorSamper Rasero, Luis
dc.contributor.authorSala Güell, Teresa
dc.contributor.authorBurrial Sancho, Xavier
dc.date.accessioned2016-11-17T12:18:24Z
dc.date.available2016-11-17T12:18:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2462-6627
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/58564
dc.description.abstractEn aquest article pretenem donar una visió general de l’escola rural a Catalunya i del medi sòciogeogràfic en la qual està immersa. En les darreres dècades hi ha hagut canvis en el món rural, que ha deixat de ser essencialment agrícola per transformar-se en un espai residencial, de serveis o bé d’oci. Si tenim en compte els canvis estructurals, però també simbòlics que s’han produït en la societat rural catalana, la percepció que tenim actualment de la ruralitat ja no està associada, com era abans, a la idea d’endarreriment, ignorància, pobresa econòmica o comunicacions deficients. De la mateixa manera, l’escola rural ja no és “la Ventafocs” de l’Administració educativa i, malgrat que representa menys del dos per cent del total dels alumnes de l’ensenyament infantil i primari, gaudeix de professorat qualificat i d’equipaments comparables als de les escoles de ciutat.ca_ES
dc.description.abstractEn este artículo pretendemos ofrecer una visión general de la escuela rural en Cataluña y del medio socio-geográfico en la que está inmersa. En las últimas décadas ha habido cambios en el mundo rural, que ha dejado de ser esencialmente agrícola para transformarse en un espacio residencial, de servicios o de ocio. Habida cuenta de los cambios estructurales, pero también simbólicos que se han producido en la sociedad rural catalana, la percepción que hoy tenemos de la ruralidad ya no está asociada, como en el pasado, a la idea de retraso, ignorancia, pobreza económica o malas comunicaciones, De la misma manera, la escuela rural ya no es “la Cenicienta” de la Administración educativa y, a pesar de representar menos del dos por ciento de los alumnos de la enseñanza infantil y primaria, goza de profesorado cualificado y de equipamientos comparables a los de las escuelas de ciudad.ca_ES
dc.description.abstractDans cet article nous prétendons présenter une vision générale de l’école rurale en Catalogne et du milieu socio-géographique dans lequel elle s’insère. Dans les dernières décennies, il y a eu des transformations dans le monde rural, qui n’est plus essentiellement agricole, pour devenir un espace résidentiel, de services ou de loisirs. Si nous considérions les changements structurels, mais en même temps symboliques produits dans la société rurale catalane, la perception que nous avons aujourd’hui de la ruralité n’est pas associée comme avant à l’idée de retard, ignorance, pauvreté économique ou de mauvaises communications. De la même façon, l’école rurale n’est plus « la Cendrillon » de l’Administration éducative et bien qu’elle représente moins de deux pour cent des élevés des enseignements préscolaire et primaire, elle bénéfice d’enseignants qualifiés et d’équipements comparables à ceux des écoles urbaines.ca_ES
dc.description.abstractIn this paper we pretend to show a general view of the Catalan rural school and of the social and geographical element in which it is immersed. In the last few decades there have been changes in the rural area which is no more substantially agricultural, but it has developed into a residential, services and leisure area. Keeping in mind these structural changes, but symbolic at the same time, which have taken place in the Catalan rural society, nowadays the perception that we have of the rurality is not any more associated, as it was in the past, to the impression of backwardness, ignorance, economic poverty or poor means of transport. In the same way, the rural school is no longer “the Cinderella” of the Educative Administration, and despite representing less than the two per cent of the students of early years and primary school, they have well qualified teachers and facilities similar to the ones of the schools located in the cities.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/ie.2016.1.18ca_ES
dc.relation.ispartofIntercambio/Échange, 2016, núm. 1, p. 220-234ca_ES
dc.rights(c) Edicions de la Universitat de Lleida, 2016ca_ES
dc.rights(c) Luis Samper Rasero et al., 2016ca_ES
dc.rights(c) Grupo de Cooperación Universitat de Lleida-Université de Yaoundé I, 2016ca_ES
dc.subjectEscola ruralca_ES
dc.subjectOrganització escolarca_ES
dc.subjectRuralitatca_ES
dc.subjectTerritorica_ES
dc.subjectCanvi socialca_ES
dc.subjectEscuela ruralca_ES
dc.subjectOrganización escolarca_ES
dc.subjectRuralidadca_ES
dc.subjectTerritorioca_ES
dc.subjectCambio socialca_ES
dc.subjectÉcole ruraleca_ES
dc.subjectOrganisation scolaireca_ES
dc.subjectRuralitéca_ES
dc.subjectTerritoireca_ES
dc.subjectChangement socialca_ES
dc.subjectRural schoolca_ES
dc.subjectSchool organizationca_ES
dc.subjectRuralityca_ES
dc.subjectTerritoryca_ES
dc.subjectSocial changeca_ES
dc.titleLo pequeño es hermoso: una visión panorámica de la escuela rural catalanaca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/ie.2016.1.18


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