Show simple item record

dc.contributor.authorMata Romeu, Anna
dc.date.accessioned2016-11-17T11:37:30Z
dc.date.available2016-11-17T11:37:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2462-6627
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/58556
dc.description.abstractEl text té per objecte analitzar les relacions entre les famílies i l’escola en un context històric i institucional. Ambdues s’analitzen sota la premissa que mantenen asimetria de poder i situen al centre del debat a diversos agents, tant públics com privats. Es proposa, pertant, una reflexió sobre els mecanismes de participació de les famílies en el sistema escolar i la seva utilitat o rellevància. Del treball de camp es desprèn que no hi ha una visió unívoca sobre la significativitat que es dóna a la participació de les famílies a les escoles, ja que es distingeix un mosaic d’opinions i visions, sino contraposades, sí divergents. s’establirà una interrelació entre totes aquestes opinions, per mostrar una síntesi explicativa del marc de relacions entre les famílies i els diversos agents del sistema escolar i els reptes i tensions en què es troba immers.ca_ES
dc.description.abstractEl texto tiene por objeto analizar las relaciones entre las familias y la escuela en un contexto histórico e institucional. Ambas se analizan bajo la premisa de que mantienen asimetría de poder y sitúan en el centro del debate a varios agentes, tanto públicos como privados. Se propone, por tanto, una reflexión sobre los mecanismos de participación de las familias en el sistema escolar y su utilidad o relevancia. Del trabajo de campo se desprende que no existe una visión unívoca sobre la significatividad que se da a la participación de las familias en las escuelas, pues se distingue un mosaico de opiniones y visiones, si no contrapuestas, sí divergentes. Se entablará una interrelación entre todas estas opiniones, para mostrar una síntesis explicativa del marco de relaciones entre las familias y los diversos agentes del sistema escolar y los retos y tensiones en que se encuentra inmerso.ca_ES
dc.description.abstractLe texte vise à analyser les relations entre les familles et l’école, dans un contexte historique et institutionnel. Toutes les deux sont examinées en vertu du principe du maintien d’une asymétrie du pouvoir et situent les différents acteurs, aussi bien publics que privés, au coeur du débat. Nous proposons, par conséquent, une réflexion sur les mécanismes de participation des familles dans le système escolaire et sur son utilité ou sa pertinence. Le travail de terrain montre qu’il n’y a pas une vision univoque sur l’importance accordée à la participation des familles dans les écoles, puisque l’on distingue une mosaïque d’opinions et de points de vue qui sont divergents, sans être forcément contradictoires. En ce sens, nous allons amorcer une interrelation entre les différentes opinions, a fin démontrer une synthèse explicative du cadre des relations entre les familles et les différents acteurs du système scolaire, et les défis et les tensions dans lesquels celui-ci est inséré.ca_ES
dc.description.abstractThe aim of this text is to analyze the relationships between families and school in a historical and institutional context. Both are discussed under the premise of maintaining asymmetry of power and placing in the center of the debate various actors, both public and private. It is therefore suggested a reflection on the families’ involvement mechanisms in the school system as well as its usefulness or relevance. Research shows that there is no unambiguous view on the significance given to families’ participation at schools, a sa mosaic of not opposing but divergent opinions and views is discerned.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/ie.2016.1.15ca_ES
dc.relation.ispartofIntercambio/Échange, 2016, núm. 1, p. 181-194ca_ES
dc.rights(c) Edicions de la Universitat de Lleida, 2016ca_ES
dc.rights(c) Anna Mata Romeu, 2016ca_ES
dc.rights(c) Grupo de Cooperación Universitat de Lleida-Université de Yaoundé I, 2016ca_ES
dc.subjectFamíliaca_ES
dc.subjectEscolaca_ES
dc.subjectParticipacióca_ES
dc.subjectEducacióca_ES
dc.subjectMoviments Socialsca_ES
dc.subjectFamiliasca_ES
dc.subjectEscuelaca_ES
dc.subjectParticipaciónca_ES
dc.subjectEducaciónca_ES
dc.subjectMovimiento Socialca_ES
dc.subjectFamilleca_ES
dc.subjectÉcoleca_ES
dc.subjectParticipationca_ES
dc.subjectÉducationca_ES
dc.subjectMouvements Sociauxca_ES
dc.subjectFamilyca_ES
dc.subjectSchoolca_ES
dc.subjectParticipationca_ES
dc.subjectEducationca_ES
dc.subjectSocial Movementca_ES
dc.titleEvolución de la participación de las familias en el sistema escolar españolca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/ie.2016.1.15


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record