Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Les petites agglomérations françaises et espagnoles face à la grande vitesse ferroviaire: comment convertir l’accessibilité en attractivité?

Thumbnail
Visualitza/Obre
019249.pdf (631.5Kb)
Data de publicació
2013
Autor/a
Bellet, Carme
Facchinetti-Mannone, Valérie
Richer, Cyprien
Ribalaygua, Cecilia
Citació recomanada
Bellet, Carme; Facchinetti-Mannone, Valérie; Richer, Cyprien; Ribalaygua, Cecilia; . (2013) . Les petites agglomérations françaises et espagnoles face à la grande vitesse ferroviaire: comment convertir l’accessibilité en attractivité?. Les Cahiers Scientifiques du Transport, 2013, núm. 63, p. 3-31. http://hdl.handle.net/10459.1/58497.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
Characterized by a similar size and radial structure, high-speed rail French and Spanish networks are designed to meet long distance accessibility needs of major metropolitan systems. However, the two systems serve a number of towns with less than 100,000 inhabitants, which understand this opportunity as means to improve their attractiveness. The comparison of the two networks, which systems obey to different operating principles, allows specifying the role played by the high speed in the precise situation of these small towns. Moreover, this comparison allows analyzing interactions between accessibility gains and development strategies that have been implemented. Beyond their diversity, the very ambitious development projects have dropped only modest benefits. These short achievements of the strategies implemented are questioning whether these small towns, with reduced concentrating functions, are able to articulate accessibility advances and territorial development in a context of metropolization processes accentuated by high speed rail.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/58497
És part de
Les Cahiers Scientifiques du Transport, 2013, núm. 63, p. 3-31
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia) [627]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a