El CLA és un Grup de Recerca Consolidat de la Generalitat de Catalunya. Els projectes de recerca més recents que s'han dut a terme des del CLA han estat relacionats amb el tema del multilingüisme i de la interculturalitat en l’educació secundària i terciària. En termes més generals, el CLA s'ha centrat principalment en el desenvolupament de la consciència lingüística i la competència comunicativa dels aprenents multilingües, el perfil i la formació dels professors no nadius d'anglès com a llengua estrangera, la introducció de l'anglès com a llengua vehicular, el desenvolupament de la competència intercultural i els efectes de la internacionalització en el multilingüisme a l'ensenyament superior. [Més informació]

Recent Submissions

  • Visions de la mobilitat universitària a Catalunya 

    Anguera, Joan Pau; Navarro, Lorena; Curcó, Axel; Solé, Cristian; Pineda, Eloi; Barahona, Clàudia; Ballesta Remy, Astrid; Berzosa, Fermina; Martin, Berenice; Llurda, Enric; Cots Caimons, Josep Maria; Lasagabaster, David; Pérez, Carmen; Serrano Serrano, Raquel; Sabaté Dalmau, Maria; Block Allen, David (Edicions de la Universitat de Lleida, 2018)
    Aquest volum recull les versions escrites, i actualitzades en alguns casos, d’un seguit de presentacions que van tenir lloc en el marc d’una jornada de treball sobre l’impacte de la mobilitat acadèmica de l’estudiantat ...
  • Universitats internacionals i plurilingües? Entre les polítiques i les pràctiques a les universitats de Catalunya 

    Arnó Macià, Elisabet; Ferrés, Maria Jesús; Nussbaum, Luci; Pons, Eva; Barrull Pelegrí, Jaume; Estella Clota, Marta; Martí, Josep M.; Pérez Vidal, Carmen; Casals, Marina; Bates, John; Doiz, Aintzane; Garrett, Peter; Lasagabaster Herrarte, David; Sierra, Juan Manuel; Armengol, Lurdes; Cots Caimons, Josep Maria; Llurda, Enric; Mancho Barés, Guzmán (Edicions de la Universitat de Lleida, 2013)
    Aquest volum constitueix un recull de les presentacions que es van fer en una jornada de treball celebrada el 19 de febrer de 2010 i organitzada pel Cercle de Lingüística Aplicada (CLA) de la Universitat de Lleida (UdL). ...
  • Language policies and practices in the internationalisation of higher education on the European margins: an introduction 

    Cots Caimons, Josep Maria; Llurda, Enric; Garrett, Peter (Taylor & Francis, 2014)
    Following Spolsky's definition of language policy, this introductory paper offers a brief reflection on the three main lines of research that are represented in this special issue regarding the relationship between ...
  • Views on multilingualism and internationalisation in higher education: administrative staff in the spotlight 

    Llurda, Enric; Cots Caimons, Josep Maria; Armengol, Lurdes (Taylor & Francis, 2014)
    The key role of administrative staff in the implementation of specific institutional policies at university has often been ignored when analysing policies or attitudes related to higher education. Consequently, little is ...
  • Internationalization of Business English communication at university: A threefold needs analysis 

    Mancho Barés, Guzmán; Llurda, Enric (AELFE (Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos), 2013)
    This paper provides an example of a thorough needs analysis previous to the syllabus planning of a Business English (BE) course at a Catalan university. Three types of sources for linguistic needs are considered. Firstly, ...
  • La reflexió metalingüística en el treball de grup 

    Cots Caimons, Josep Maria; Arnó Macià, Elisabet; Baiget, Esther (Baiget i Bonany); Irún Chavarría, Montserrat; Llurda, Enric; Nussbaum, Luci (Universitat de Lleida, 1998)
    En aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacci ó del grup, condici ...
  • Non-native English-speaking English language teachers: history and research 

    Moussu, Lucie; Llurda, Enric (Cambridge University Press, 2008)
    Although the majority of English language teachers worldwide are non-native English speakers, no research was conducted on these teachers until recently. After the pioneering work of Robert Phillipson in 1992 and Peter ...
  • The representation of EFL teachers’ views on the role of English as a Lingua Franca 

    Llurda, Enric (Universidade de Vigo. Servicio de Publicacións, 2007)
    El creciente número de hablantes no nativos de inglés en el mundo constituye la base a partir de la cual se han hecho recientes afirmaciones alrededor de la necesidad de enfatizar el papel del inglés como lingua franca en ...