La littérature salonnière ou comment le conte populaire devint féministe. (Autour de deux contes de Mme d’Aulnoy)
dc.creator | Vicens Pujol, Carlota | ca_ES |
dc.date.accessioned | 2016-07-13T08:07:35Z | |
dc.date.available | 2016-07-13T08:07:35Z | |
dc.date.issued | 2014 | ca_ES |
dc.identifier | http://www.raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293009 | ca_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10459.1/57475 | |
dc.description | A les pàgines següents es veurà com el segle XVII francès, marcat per l’exaltació de la vida mundana i l’apogeu dels “salons”, passarà de la ferotge misogínia d’un Ferville (i, ensems, La Fontaine, Boileau o l’abat Villiers) al discurs més favorable a les dones d’un Vertron (i, amb ell, Corneille, Perrault o l’abat De Pure): la polèmica sobre l’accés de les dones a la cultura s’instal·la així en el si de la societat. Prenent com a suport els contes de fades de Mme d’Aulnoy, especialment en Serpentin Vert i en Finette Cendron, el present article es centra: a) en el “fet literari” tal com aquest es practicava a l’època en els cèlebres “salons”; b) en mostrar com aquesta escriptura, sense ésser feminista, és molt reivindicativa i cerca un nou ideal de dona. Tot això es farà a partir de l’estudi de la subversió d’aquests contes respecte la font d’on provenen. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | ca_ES |
dc.language | cat | ca_ES |
dc.publisher | Universitat de Lleida | ca_ES |
dc.relation | http://www.raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293009/381458 | ca_ES |
dc.source | Ull crític, L'; 2014: Núm.: 17-18; p. 21-33 | ca_ES |
dc.title | La littérature salonnière ou comment le conte populaire devint féministe. (Autour de deux contes de Mme d’Aulnoy) | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |