Show simple item record

dc.creatorVicens Pujol, Carlotaca_ES
dc.date.accessioned2016-07-13T08:07:35Z
dc.date.available2016-07-13T08:07:35Z
dc.date.issued2014ca_ES
dc.identifierhttp://www.raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293009ca_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/57475
dc.descriptionA les pàgines següents es veurà com el segle XVII francès, marcat per l’exaltació de la vida mundana i l’apogeu dels “salons”, passarà de la ferotge misogínia d’un Ferville (i, ensems, La Fontaine, Boileau o l’abat Villiers) al discurs més favorable a les dones d’un Vertron (i, amb ell, Corneille, Perrault o l’abat De Pure): la polèmica sobre l’accés de les dones a la cultura s’instal·la així en el si de la societat. Prenent com a suport els contes de fades de Mme d’Aulnoy, especialment en Serpentin Vert i en Finette Cendron, el present article es centra: a) en el “fet literari” tal com aquest es practicava a l’època en els cèlebres “salons”; b) en mostrar com aquesta escriptura, sense ésser feminista, és molt reivindicativa i cerca un nou ideal de dona. Tot això es farà a partir de l’estudi de la subversió d’aquests contes respecte la font d’on provenen.ca_ES
dc.formatapplication/pdfca_ES
dc.languagecatca_ES
dc.publisherUniversitat de Lleidaca_ES
dc.relationhttp://www.raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293009/381458ca_ES
dc.sourceUll crític, L'; 2014: Núm.: 17-18; p. 21-33ca_ES
dc.titleLa littérature salonnière ou comment le conte populaire devint féministe. (Autour de deux contes de Mme d’Aulnoy)ca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record