Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • español 
    • English
    • català
    • español
  • Iniciar sesión
Repositori Obert UdL
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Revistes UdL
  • Sintagma: revista de lingüística
  • Any: 2014 Vol.: 26
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Revistes UdL
  • Sintagma: revista de lingüística
  • Any: 2014 Vol.: 26
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Signes graphiques et reformulation dans le discours de vulgarisation scientifique: analyse d’un corpus comparable français, italien, anglais

Thumbnail
Acceder a los documentos
Fecha de publicación
2014
Autor/a
Silleti, Alida Maria
Cita recomendada
(2014) . Signes graphiques et reformulation dans le discours de vulgarisation scientifique: analyse d’un corpus comparable français, italien, anglais. http://hdl.handle.net/10459.1/57291.
Impacto


Logo de Web of Science    citaciones en Web of Science

Logo de Scopus    citaciones en Scopus

Logo de Google Académico  Google Académico
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Nota
Aquesta contribució té per objectiu analitzar l’ús dels dos punts, coma, parèntesis i guions en el discurs de la popularització científica en anglès, francès i italià. De fet, aquests marcadors han estat estudiats com a formes de reformulació dels conceptes científics. El nostre corpus es compon de textos extrets de la versió americana de la revista Scientific American i de les seves versions francesa i italiana, Pour la science i Le Scienze. Per dur a terme la comparació, hem adoptat un enfocament sintàctic i semàntic. El primer ha tingut en compte la distribució dels signes de puntuació a la frase i les condicions que permeten analogies amb els marcadors de reformulació. El segon s’ha centrat en l’anàlisi de la terminologia sobre la base de la distinció entre termes en ús i termes esmentats i entre “dénomination de fait” i “dénomination de droit” (Petit 2001). La comparació de les tres revistes ens mostra que han evolucionat de forma independent.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/57291
Proyectos de investigación europeos
Colecciones
  • Any: 2014 Vol.: 26 [9]

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a 
 

 

Explorar

Todo el repositorioComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

De interés

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a