Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Sintagma: revista de lingüística
  • Any: 2014 Vol.: 26
  • View Item
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Sintagma: revista de lingüística
  • Any: 2014 Vol.: 26
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Signes graphiques et reformulation dans le discours de vulgarisation scientifique: analyse d’un corpus comparable français, italien, anglais

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2014
Author
Silleti, Alida Maria
Suggested citation
(2014) . Signes graphiques et reformulation dans le discours de vulgarisation scientifique: analyse d’un corpus comparable français, italien, anglais. http://hdl.handle.net/10459.1/57291.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Note
Aquesta contribució té per objectiu analitzar l’ús dels dos punts, coma, parèntesis i guions en el discurs de la popularització científica en anglès, francès i italià. De fet, aquests marcadors han estat estudiats com a formes de reformulació dels conceptes científics. El nostre corpus es compon de textos extrets de la versió americana de la revista Scientific American i de les seves versions francesa i italiana, Pour la science i Le Scienze. Per dur a terme la comparació, hem adoptat un enfocament sintàctic i semàntic. El primer ha tingut en compte la distribució dels signes de puntuació a la frase i les condicions que permeten analogies amb els marcadors de reformulació. El segon s’ha centrat en l’anàlisi de la terminologia sobre la base de la distinció entre termes en ús i termes esmentats i entre “dénomination de fait” i “dénomination de droit” (Petit 2001). La comparació de les tres revistes ens mostra que han evolucionat de forma independent.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/57291
European research projects
Collections
  • Any: 2014 Vol.: 26 [9]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to