Show simple item record

dc.creatorSáchez Gutiérrez, Claudia Helenaca_ES
dc.date.accessioned2016-06-23T11:33:01Z
dc.date.available2016-06-23T11:33:01Z
dc.date.issued2013ca_ES
dc.identifierhttp://www.raco.cat/index.php/Sintagma/article/view/292637ca_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/57290
dc.descriptionContribució de la consciència morfològica a la millora de l’ortografia. Un estudi evolutiu amb nens de tercer a sisè de primària. El nostre treball constitueix un estudi exploratori sobre la interacció entre consciència morfològica i ortografia des d’un punt de vista evolutiu. Es va dissenyar un dictat en el que es presentaven paraules classificades segons les seves dificultats ortogràfiques: paraules amb una b o una v i paraules amb una h. Alhora, vam distingir entre paraules que pertanyien a un paradigma verbal (imperfet: disfrutaba, paseaba; perfet: he pasado, me ha encantado, etc.) i altres que no (belleza, vistas, almohada, horarios, etc.). El dictat es va passar a nens de tercer, cinquè i sisè de primària. Els resultats van mostrar que el nombre d’errors en les formes de pretèrit perfet va disminuir significativament respecte als errors en paraules queno pertanyien a aquest paradigma verbal, en l’interval temporal de tercer a cinquè. Tanmateix, els resultats van ser diferents amb les paraules pertanyents al paradigma de l’imperfet. Aquestes dades ens indican, per una banda, que no tots els paradigmes verbals segueixen un mateix i únicpatró de desenvolupament i, per una altra banda, que, a cinquè de primària, els nens mostren una diferència en el tractament del grafema h segons si aquest forma part o no d’un paradigma verbal recorrent. Això podria interpretar-se com una evidència de l’ús de la consciència morfològica per solucionar un problema ortogràfic concret.ca_ES
dc.formatapplication/pdfca_ES
dc.languagecatca_ES
dc.publisherSintagma: revista de lingüísticaca_ES
dc.relationhttp://www.raco.cat/index.php/Sintagma/article/view/292637/381165ca_ES
dc.rightsEls autors conserven els drets d’autoria i atorguen a la revista el dret de primera publicació, amb l’obra disponible simultàniament sota una Llicència d’atribució de Creative Commons que permet compartir l’obra amb tercers, sempre que aquests en reconeguin l’autoria i la publicació inicial en aquesta revista.ca_ES
dc.sourceSintagma: revista de lingüística; 2013: Vol.: 25; p. 33-46ca_ES
dc.titleContribución de la conciencia morfológica a la mejora de la ortografía. Un estudio evolutivo con niños de tercero a sexto de primariaca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record