Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Sintagma: revista de lingüística
  • Any: 2013 Vol.: 25
  • View Item
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Sintagma: revista de lingüística
  • Any: 2013 Vol.: 25
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contribución de la conciencia morfológica a la mejora de la ortografía. Un estudio evolutivo con niños de tercero a sexto de primaria

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2013
Author
Sáchez Gutiérrez, Claudia Helena
Suggested citation
(2013) . Contribución de la conciencia morfológica a la mejora de la ortografía. Un estudio evolutivo con niños de tercero a sexto de primaria. http://hdl.handle.net/10459.1/57290.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Note
Contribució de la consciència morfològica a la millora de l’ortografia. Un estudi evolutiu amb nens de tercer a sisè de primària. El nostre treball constitueix un estudi exploratori sobre la interacció entre consciència morfològica i ortografia des d’un punt de vista evolutiu. Es va dissenyar un dictat en el que es presentaven paraules classificades segons les seves dificultats ortogràfiques: paraules amb una b o una v i paraules amb una h. Alhora, vam distingir entre paraules que pertanyien a un paradigma verbal (imperfet: disfrutaba, paseaba; perfet: he pasado, me ha encantado, etc.) i altres que no (belleza, vistas, almohada, horarios, etc.). El dictat es va passar a nens de tercer, cinquè i sisè de primària. Els resultats van mostrar que el nombre d’errors en les formes de pretèrit perfet va disminuir significativament respecte als errors en paraules queno pertanyien a aquest paradigma verbal, en l’interval temporal de tercer a cinquè. Tanmateix, els resultats van ser diferents amb les paraules pertanyents al paradigma de l’imperfet. Aquestes dades ens indican, per una banda, que no tots els paradigmes verbals segueixen un mateix i únicpatró de desenvolupament i, per una altra banda, que, a cinquè de primària, els nens mostren una diferència en el tractament del grafema h segons si aquest forma part o no d’un paradigma verbal recorrent. Això podria interpretar-se com una evidència de l’ús de la consciència morfològica per solucionar un problema ortogràfic concret.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/57290
European research projects
Collections
  • Any: 2013 Vol.: 25 [8]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to