Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Didàctiques Específiques
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Didàctiques Específiques
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cómo afrontar la muerte y el duelo en el aula

Thumbnail
View/Open
024378.pdf (103.8Kb)
Issue date
2016-06-01
Author
Ramos Pla, Anabel
Selfa Sastre, Moisés
Camats Guardia, Ramon
Suggested citation
Ramos Pla, Anabel; Selfa Sastre, Moisés; Camats Guardia, Ramon; . (2016) . Cómo afrontar la muerte y el duelo en el aula. Cuadernos de Pedagogía, 2016, num. 468, p. 76-80. http://hdl.handle.net/10459.1/57220.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
The need for an educational of death at school is more than necessary as the loss of a loved one is a reality that requires guidance and support which, at present, is not seen as an apprenticeship in the school curriculum from Kindergarten, Primary School and High School. In this paper we propose some of the actions that should conduct an educational psychologist to death processes that affect the school. While it is true that death is a taboo of the century, as educators should anyone break away to the student scheme of reality. In short, it aims to link the school curriculum with daily life, in order that the school can apply the lessons learned in their daily lives. In this way, students would be formed not only as learners, but as people capable of facing different life realities.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/57220
Is part of
Cuadernos de Pedagogía, 2016, num. 468, p. 76-80
European research projects
Collections
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques) [229]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Percepciones educativas en relación a la pedagogía de la muerte 

    Ramos Pla, Anabel; Gairín Sallán, Joaquín; Camats Guardia, Ramon (Espacios, 2020)
    Esta investigación realiza un estudio de caso en Lleida (España), donde se analizan diversos aspectos relacionados con la pedagogía preventiva (formación, tabú, inclusión curricular y competencias profesionales) que son ...
  • Fundamentos para una pedagogía preventiva sobre la muerte en la escuela 

    Ramos Pla, Anabel; Camats Guardia, Ramon (Universidad Complutense de Madrid, 2016)
    Este artículo trata de abordar la importancia del diseño, la organización y la realización de una pedagogía preventiva sobre la muerte en la escuela. De este modo, los diferentes apartados hacen referencia a diferentes ...
  • Consideraciones generales respecto a la necesidad de practicar una pedagogía sobre la finitud humana en la educación formal. Estudio de caso 

    Ramos Pla, Anabel; Camats Guardia, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona, 2019)
    Actualmente, la pedagogía de la muerte es un tema formativo emergente, sobre todo en el ámbito español. Asimismo, la finitud humana continúa siendo un tabú que cuesta derribar, tanto socialmente como pedagógicamente. En ...

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2021 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to