Show simple item record

dc.contributorCarrera, Xavier
dc.contributorUniversitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
dc.contributor.authorCabello Ochoa, Sara
dc.date.accessioned2016-03-30T08:41:38Z
dc.date.available2016-03-30T08:41:38Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/56773
dc.description.abstractAl Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de la Noguera s’ha apostat des del curs 2013-2014 per la introducció de la programació i la robòtica als centres d’educació infantil i primària de la comarca, tot comprant material de robòtica educativa oferint-lo en servei de préstec i facilitant la formació i assessorament metodològic al professorat. En aquest context es planteja un estudi exploratori sota un paradigma d’investigació mixt per contribuir i aportar valor afegit a la iniciativa incidint en la dimensió pedagògica o didàctica del currículum. S’analitza la presència de la robòtica educativa en el currículum de l’educació infantil i primària i es dissenya un qüestionari per conèixer les actituds i creences que el professorat de la comarca té cap a la introducció de la robòtica a l’aula i quin és l’ús que en fa. A partir de la recerca bibliogràfica, el resultat del qüestionari, l’opinió d’experts vinculats a la robòtica educativa i l’anàlisi de les actuacions endegades pel CRP, incloses la formació del professorat i la recollida d’experiències d’aula, es reflexiona sobre la iniciativa i es proposen actuacions adaptades a l’entorn per a què la robòtica es pugui integrar de forma natural i progressiva dins del currículum obligatori, facilitant estratègies metodològiques al professorat i posant-la a l’abast de tot l’alumnat en el marc d’una escola inclusiva.ca_ES
dc.description.abstractThe introduction of robotics in Kindergarten and Primary education has been an innovative project launched by the Noguera’s Teacher Recsources Center (CRP) during the course 2013- 14. As a first step for this daring bet on teaching Coding and Robotics to kids, educational robot kits have been bought to be taken on a loan. The CRP has also provided the teachers with training and methodological advice. In this context an exploratory study will be conducted following a mixed methods research to contribute added value to the initiative, always highlighting the pedagogical dimensions in the new curriculum framework. First, an analysis on the presence of educational robotics in Pre-Primary and Primary curriculum is carried out. Additionally, a questionnaire is designed to know teachers’attitudes and beliefs towards the introduction of robotics in the classroom and if they make use of.Taking into account the bibliographic research, the questionnaire results, the experts’ opinion on this subject and the analysis of the actions undertaken by the CRP –the teachers’training and the gathering of learning activities in the classroom-, the communication reflects on the initiative and proposes actions adapted to the local environment and specific circumstances in order that robotics can be naturally and progressively integrated into the compulsory curriculum. In order to achieve this goal, teachers will be provided with methodological strategies and educational materials available to every single student in the inclusive educational framework.ca_ES
dc.format.extent109 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectRobòtica Educativaca_ES
dc.subjectLEGO WeDoca_ES
dc.subjectBee-Botsca_ES
dc.subjectEducació Infantilca_ES
dc.subjectEducació Primàriaca_ES
dc.subjectFormació del Professoratca_ES
dc.subject.otherRobòtica -- Ensenyamentca_ES
dc.subject.otherEducació infantilca_ES
dc.subject.otherEducació primàriaca_ES
dc.titleRobòtica a l'educació infantil i primària. Visió des d'un centre de recursos pedagògicsca_ES
dc.title.alternativeRobotics at kindergarten and primary school. Sighting from a teacher resources centerca_ES
dc.typemasterThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd