Importància didàctica de les actituds envers l'estadística en l'educació primària

View/ Open
Issue date
2013Suggested citation
Estrada Roca, M. Asunción;
.
(2013)
.
Importància didàctica de les actituds envers l'estadística en l'educació primària.
Perspectiva escolar, 2013, núm. 370, p. 5-22.
http://hdl.handle.net/10459.1/56739.
Metadata
Show full item recordAbstract
L’estadística s’ha incorporat de manera generalitzada al currículum de l’Educació Primària, segons Estrada (2009), per raons fonamentalment socioculturals i educatives, i ha impulsat la investigació i el desenvolupament curricular en aquest camp específic. Però com diu Batanero (1999), el punt veritablement important no són solament els continguts específics, sinó tractar de desenvolupar en els nostres alumnes una actitud favorable, unes formes de raonament i un interès per completar posteriorment el seu aprenentatge.
Is part of
Perspectiva escolar, 2013, núm. 370, p. 5-22European research projects
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Un estudio comparado de las actitudes hacia la estadística en profesores en formación y en ejercicio
Estrada Roca, M. Asunción; Batanero, Carmen; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'EducacióUniversitat de València, 2004)En este trabajo presentamos los resultados de una escala de actitudes en una muestra de 66 profesores en ejercicio y 74 profesores en educación infantil y primaria. No encontramos diferencias por géneros, aunque sí una ... -
Actitudes hacia la estadística y su evaluación
Estrada Roca, M. Asunción (2003)En este trabajo analizamos la problemática de la evaluación de las actitudes de los profesores hacía la Estadística. Es ésta una materia de reciente incorporación al curriculum de Educación Primaría y los profesores que ... -
Evaluación de las propiedades psicométricas de una escala de actitudes hacia la estadística en profesores
Estrada Roca, M. Asunción; Bazán, Jorge; Aparicio, Ana (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2013)En este estudio se analizan las principales características psicométricas de la escala de Actitudes hacia la Estadística (EAEE) propuesta por Estrada (2002), con una muestra de 288 profesores en ejercicio y formación, 140 ...