Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Institut Politècnic d’Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES)
  • Grup de Recerca en Cognició i Context mediat per les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (INSPIRES)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Institut Politècnic d’Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES)
  • Grup de Recerca en Cognició i Context mediat per les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (INSPIRES)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Using the affordances of wiki to support collaborative argumentation in secondary science education

Thumbnail
Visualitza/Obre
015828 (1.571Mb)
Sol·licita una còpia
Data de publicació
2010
Autor/a
Pifarré Turmo, Manoli
Argelagós Castañ, Esther
Guijosa Guzmán, Alejandro
Citació recomanada
Pifarré Turmo, Manoli; Argelagós Castañ, Esther; Guijosa Guzmán, Alejandro; . (2010) . Using the affordances of wiki to support collaborative argumentation in secondary science education. Beckett, D. (Ed.). Secondary education in the 21st century. New York: Nova Science Publishers, 2010. Nova Science Publishers. http://hdl.handle.net/10459.1/56628.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
The role of argumentation processes to explain students’ science learning has been widely reported in the educational literature (e. g. Andriessen, 2006). The learning sciences have shown that collaborative classroom interaction can often contribute to individual argumentative discourse. Technology –especially computer-supported collaborative learning (CSCL) – has the potential to support productive argumentation. But many educational research studies have reported that most people have difficulties arguing collaboratively. The explosion of Web 2.0 technologies and social software accompanied by new affordances that expand communication, collaboration, learn and knowledge creation has opened a new era in education. This chapter departures from these arguments and will explore how to use the affordances of Web 2.0 technology to support science collaborative argumentation in secondary education. Special attention will be paid to the pedagogical features needed for a learning environment to use Wikis and scaffold students’ science argumentation processes. We begin the chapter by discussing argumentation theory and its implications in science learning. Second, we revise the educational possibilities of the Web 2.0 technologies, studying in depth the affordances of Wiki environments to enhance collaborative argumentation. Third, we continue by discussing the skills students will need to negotiate, discuss and to learn in a Wiki supported collaborative writing environment. Fourth, we study how to design a Wiki environment capable to scaffold argumentative skills. And finally, we report the pedagogical features used to design and implement a challenging Wiki learning environment. Specific scaffolds are provided to develop the main skills involved in science argumentation: elaboration, reasoning and reflection.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/56628
És part de
Beckett, D. (Ed.). Secondary education in the 21st century. New York: Nova Science Publishers, 2010
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Grup de Recerca en Cognició i Context mediat per les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (INSPIRES) [14]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a