Show simple item record

dc.contributorCarrera, Xavier
dc.contributorUniversitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
dc.contributor.authorMauri Maldonado, Elisabeth
dc.date.accessioned2016-01-29T09:37:06Z
dc.date.available2016-01-29T09:37:06Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/49411
dc.description.abstractLa present investigació és el resultat del Treball Final de Màster anomenat Educació inclusiva a través de dispositius mòbils. Anàlisis d’experiències en centres escolars de Catalunya. L’objectiu és analitzar 28 experiències realitzades en diferents centres escolars de Catalunya amb tauletes digitals i amb una mirada inclusiva a través del Disseny Universal per a l’Aprenentatge. Per aconseguir aquest propòsit es col·labora amb el Departament d’Ensenyament de Catalunya, a través d’un grup de treball anomenat Ús de dispositius mòbils per a la inclusió educativa. En aquest grup de treball és on es realitzen les experiències amb dispositius mòbils. Al llarg de la investigació s’utilitzen diferents tècniques d’investigació per poder aconseguir l’objectiu principal. Les tècniques que s’utilitzen són: anàlisi de documentació, observació no participant i grup de discussió. Els resultats que s’extreuen de l’anàlisi de tota la informació recollida exposen diferents conclusions. Primer, que l’ús de la tauleta digital per si sol no és inclusiu, ja que l’important és el com s’utilitza a les aules. Segon, les característiques i la gran versalitat que tenen aquests dispositius mòbils ajuda a que tots els alumnes puguin participar i tenir èxit a l’aula ordinària. Tercer, les pautes del Disseny Universal per a l’Aprenentatge són una guia molt important per donar un ús inclusiu a la tauleta digital. I per últim, els dispositius mòbils són una gran font de motivació pels alumnes, ja que permeten fer un procés d’aprenentatge més adaptat a les seves necessitats i interessos.ca_ES
dc.description.abstractThis research is the result of the final project titled "Inclusive education through mobile devices. Analysis of experiences in schools from Catalunya". The aim is to analyze experiences in 28 different schools in Catalunya with digital tablet and with an inclusive aspect through Universal Design for Learning. For this purpose we collaborate with the Department of Education of Catalunya, through a working group named "Using mobile devices to inclusive education". Throughout the investigation are used different research techniques to achieve the main objective. This research techniques utilised are: analysis of documentation, no participant observation and discussion group. The results from the analysis of the collected information show different conclusions. First of all, the only (em sona millor aixi, pero no estic segura que sigui del tot correcte) use of the digital tablet is not inclusive because the most important is how it is used in classrooms. Secondly, the characteristics and versatility of these mobile devices help all students to participate and succeed in ordinary classrooms. Third, the guidelines of Universal Design for Learning are a very important guide to give an inclusive digital tablet use. Finally, mobile devices are a great source of motivation for students since that allow a better learning process more appropriate to their needs and interests.ca_ES
dc.format.extent140 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectTauletes digitalsca_ES
dc.subjectEducació inclusivaca_ES
dc.subjectDisseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA)ca_ES
dc.subjectNecessitats Educatives Especials (NEE)ca_ES
dc.subject.otherEducació inclusivaca_ES
dc.subject.otherDispositius mòbilsca_ES
dc.subject.otherEducació -- Efecte de les innovacions tecnològiquesca_ES
dc.titleEducació inclusiva a través dels dispositius mòbils: anàlisi d'experiències en centres escolars de Catalunyaca_ES
dc.typemasterThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd