Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching in physical education: socialization, play and emotions

Thumbnail
Visualitza/Obre
018091.pdf (198.9Kb)
Data de publicació
2012
Autor/a
Molina, Fidel
Citació recomanada
Molina, Fidel; . (2012) . Teaching in physical education: socialization, play and emotions. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2012, vol. 10 (2), núm. 27, p. 755-770. http://hdl.handle.net/10459.1/48880.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
Emotions have not been regarded as very relevant in education processes, despite early sociologist underlining the importance of feelings in education. The focus of this research is on the teaching of Physical Education at the Primary School level in Spain. The reflect on the importance of emotions in education from the sociological perspective and present a case study which examines the developmen of Physical Education through play of primary education. In doing this, we have combined the use of participant observation and sociograms within an ethongraphic framework. Throught our research, we demostrate how, by working on emotions in the teachin of Physical Education, we can make a positive contribution to socialisation. This is possible because it is easier to develop positive emotions -and more effectively channel and constrain negative emotions- when we handle situations of cooperation and competition within a privileged socializing framework such as play
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/48880
És part de
Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2012, vol. 10 (2), núm. 27, p. 755-770
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia) [607]
  • Grup d'Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC) (INDEST) [90]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a