Show simple item record

dc.contributor.authorSelfa Sastre, Moisés
dc.contributor.authorNòria Jové, Montserrat
dc.contributor.authorLlovera, Lourdes
dc.date.accessioned2015-06-17T07:34:25Z
dc.date.available2015-06-17T07:34:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1133-4770
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/48355
dc.descriptionIn primary education, communicative competence in writing is often worked on by getting students to write texts that have very little to do with their own lives or the world around them and whose sole purpose is to get students to apply the spelling and syntax rules for the language in question. This paper presents a work plan for creative and literary writing in Spanish for third-and fourth-year primary students. The aim is to create an engaging, disciplined framework so that students can write short, genuinely meaningful, poetic texts in which they can express their own inner world and which can become a source of knowledge.ca_ES
dc.description.abstractEl desarrollo de la competencia comunicativa escrita en la Educación Primaria se trabaja, a menudo, a partir de la escritura de textos muchas veces descontectualizados de las situaciones vitales del estudiantado y cuya finalidad es la aplicación de las normas ortográficas y sintácticas de la lengua en la que se escribe. En este artículo, proponemos un plan de trabajo de escritura creativa y literaria en español para estudiantes del Segundo Ciclo de la Educación Primaria. El objetivo de este es el de ofrecer un marco de composición ameno y al misno tiempo disciplinado en el que la escritura de pequeños textos poéticos sea una fuente de conocimiento y expresión escrita de textos verdaderamente significativos para el estudiante ya que son la expresión de su propio mundo interior.ca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherSociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literaturaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a http://sedll.org/es/revista.php?a=2014ca_ES
dc.relation.ispartofLenguaje y textos, 2014, vol. 40, núm. 2, p. 97-103ca_ES
dc.rights(c) Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 2014ca_ES
dc.subjectEscritura de textosca_ES
dc.subjectEscritura creativaca_ES
dc.subjectPoesíaca_ES
dc.subjectSegundo ciclo de primariaca_ES
dc.subject.otherEscriptura -- Ensenyamentca_ES
dc.subject.otherCreació literàriaca_ES
dc.subject.otherPoesiaca_ES
dc.titleConsiderations about creative literary writing: a work proposal for poetry writing in Spanishca_ES
dc.typearticleca_ES
dc.identifier.idgrec021648
dc.type.versionpublishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record