Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Didàctiques Específiques
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Didàctiques Específiques
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Considerations about creative literary writing: a work proposal for poetry writing in Spanish

Thumbnail
View/Open
021648.pdf (2.401Mb)
Issue date
2014
Author
Selfa Sastre, Moisés
Nòria Jové, Montserrat
Llovera, Lourdes
Suggested citation
Selfa Sastre, Moisés; Nòria Jové, Montserrat; Llovera, Lourdes; . (2014) . Considerations about creative literary writing: a work proposal for poetry writing in Spanish. Lenguaje y textos, 2014, vol. 40, núm. 2, p. 97-103. http://hdl.handle.net/10459.1/48355.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
El desarrollo de la competencia comunicativa escrita en la Educación Primaria se trabaja, a menudo, a partir de la escritura de textos muchas veces descontectualizados de las situaciones vitales del estudiantado y cuya finalidad es la aplicación de las normas ortográficas y sintácticas de la lengua en la que se escribe. En este artículo, proponemos un plan de trabajo de escritura creativa y literaria en español para estudiantes del Segundo Ciclo de la Educación Primaria. El objetivo de este es el de ofrecer un marco de composición ameno y al misno tiempo disciplinado en el que la escritura de pequeños textos poéticos sea una fuente de conocimiento y expresión escrita de textos verdaderamente significativos para el estudiante ya que son la expresión de su propio mundo interior.
Note
In primary education, communicative competence in writing is often worked on by getting students to write texts that have very little to do with their own lives or the world around them and whose sole purpose is to get students to apply the spelling and syntax rules for the language in question. This paper presents a work plan for creative and literary writing in Spanish for third-and fourth-year primary students. The aim is to create an engaging, disciplined framework so that students can write short, genuinely meaningful, poetic texts in which they can express their own inner world and which can become a source of knowledge.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/48355
Is part of
Lenguaje y textos, 2014, vol. 40, núm. 2, p. 97-103
European research projects
Collections
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques) [259]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to