Vers una cultura d'acollida a la universitat: opinió dels estudiants de primer grau de la Universitat de Lleida sobre el Programa d'Acollida

Visualitza/ Obre
Data de publicació
2013Autor/a
Blázquez Miret, Josep
Citació recomanada
Flores i Alarcia, Òscar;
Camats Guardia, Ramon;
Arco Bravo, Isabel del;
Alaminos Fernandez, Francisco Antonio;
Blázquez Miret, Josep;
.
(2013)
.
Vers una cultura d'acollida a la universitat: opinió dels estudiants de primer grau de la Universitat de Lleida sobre el Programa d'Acollida.
Educar, 2013, vol.49, núm. 1, p.155-174.
http://hdl.handle.net/10459.1/48254.
Metadades
Mostra el registre d'unitat completResum
En els darrers anys les institucions universitàries han introduït programes per acollir els estudiants de nou ingrés amb la finalitat de facilitar-los la integració a la institució on inicien els estudis universitaris. El treball parteix d'un qüestionari passat als estudiants de primer de grau de la Universitat de Lleida en finalitzar el Programa d'Acollida que aquesta va desenvolupar el setembre de 2009. Els objectius eren avaluar la funcionalitat del programa, a fi d'introduir-hi millores, i també relacionar diverses variables com el grau de motivació inicial dels estudiants, la seva percepció de la utilitat del programa i les expectatives d'èxit en els estudis acabats de començar. El treball conclou que aquestes variables estan relacionades estretament i proposa millores quant a elements per introduir en el programa i augmentar la satisfacció dels estudiants.
És part de
Educar, 2013, vol.49, núm. 1, p.155-174Projectes de recerca europeus
Col·leccions
Els fitxers de llicència següents estan associats amb aquest element:
Publicacions relacionades
Mostrant elements relacionats per títol, autor i matèria.
-
An induction programme for Bologna first-year bachelor’s degree students in Spain
Arco Bravo, Isabel del; Camats Guardia, Ramon; Flores i Alarcia, Òscar; Alaminos Fernandez, Francisco Antonio; Blázquez Miret, Josep (Universidad de Almería. Grupo de investigación "Investigación psicoeducativa y psicopedagógica"Instituto de Orientación Psicológica EOS, 2011)Introduction. The current study describes the planning process and aims of the university reforms in Spain and suggests an innovative proposal, namely the design and evaluation of a week-long induction programme for ... -
Los procesos de evaluación en asignaturas presenciales, semipresenciales y no presenciales de la Universidad de Lleida. Opinión de profesorado y estudiantes
Flores i Alarcia, Òscar; Arco Bravo, Isabel del (Edutec. Asociación para el Desarrollo de la Tecnología Educativa, 2011)El artículo está basado en un estudio realizado con el objetivo de observar el desarrollo de los procesos de evaluación en diferentes asignaturas presenciales, semipresenciales y no presenciales de la Universidad de Lleida. ... -
Efecto e impacto de las prácticas curriculares de los Grados de Educación Infantil y Primaria: la perspectiva de estudiantes, tutores y coordinadores
Gairín Sallán, Joaquín; Díaz-Vicario, Anna; Arco Bravo, Isabel del; Flores i Alarcia, Òscar (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), 2019-02-14)This paper analyzes the effect and impact that teachers' practicum experiences in Early Childhood Education and Primary Education bachelor's degrees generate on the people and institutions involved (schools and Faculties ...