Show simple item record

dc.contributorRoca Llobet, Judith
dc.contributorUniversitat de Lleida. Facultat d'Infermeria
dc.contributor.authorRoselló Villar, Ariadna
dc.date.accessioned2015-01-21T09:50:46Z
dc.date.available2015-01-21T09:50:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/47723
dc.description.abstractLa diabetis mellitus 1 és una malaltia de gran incidència entre la població pediàtrica i adolescent, tant al nostre país com a nivell internacional, per tant hi ha una necessitat de salut de poder realitzar d’una forma efectiva l’educació sanitària que permeti un millor control de la malaltia. Per l’altra banda, l’ús de la tecnologia permet explorar noves formes de comunicació i integrar-les en l’entorn sanitari de manera que és crea un nou sistema educatiu essencial pels professionals sanitaris i que pot ser molt útil per la tasca d’infermeria quan tingui que realitzar educació sanitària. Aquest treball té per objectiu aconseguir que els nostres pacients adolescents millorin el control de la seva malaltia en la fase de debut mitjançant l’ús de les tecnologies. La metodologia emprada s’ha basat en la revisió bibliogràfica per la configuració dels diferents apartats. S’han consultat les bases de dades científiques com Pubmed, Scoopus i Cuiden entre altres. Els criteris de selecció dels documents ens hem basat en un període de temps de 5 anys enrere, publicats en format lliure per visualitzar-lo sencer i preferiblement publicat en llengua estrangera. La intervenció es basa en la creació teòrica d’un aplicatiu per telefonia mòbil i la descripció de tots els procediments vinculats a la seva implementació. Un element innovador front a altres aplicatius és l’ús de la gamificació. Ens basem en aquest concepte per desenvolupar una educació sanitària i adaptant-nos al nivell dels nostres usuaris. L’avaluació de la intervenció es planteja des d’una doble perspectiva: una, el control de glicèmia capil·lar i d’hemoglobina glicosilada i dos, la perspectiva dels pacients en relació a la acceptació de la malaltia i les limitacions que presenta la intervenció segons els nostres usuaris. Aquest projecte que es presenta és innovador en el nostre context en quan integrar la educació sanitària, l’ús de les TiC’s i la gamificació en un intent d’explorar estratègies que ens aproximin a la població.ca_ES
dc.format.extent62 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectDiabetisca_ES
dc.subjectAdolescentsca_ES
dc.subjectTICSca_ES
dc.subjectEducació sanitàriaca_ES
dc.subject.otherDiabetis juvenilca_ES
dc.subject.otherEducació sanitàriaca_ES
dc.subject.otherTecnologia de la informacióca_ES
dc.titleTeen&Diabt: una aplicació educativa mitjançant la tecnologia mòbil per adolescents en la fase de debut diabètic.ca_ES
dc.typebachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd