Llengua i educació: una relació de poder contradictòria

View/ Open
Issue date
2004Suggested citation
Mayoral Arqué, Dolors;
.
(2004)
.
Llengua i educació: una relació de poder contradictòria.
Revista catalana de sociologia, 2004, núm. 20, p. 43-62.
http://hdl.handle.net/10459.1/46860.
Metadata
Show full item recordAbstract
A partir d'una aproximació a les dades estadístiques aparegudes en dues enquestes recents sobre el coneixement, l'ús i la configuració de les identitats lingüístiques en els joves, s'analitza la influència de l'escola en la reproducció lingüística d'una llengua minoritzada. S'observa que, mentre que el sistema educatiu té una gran importància en la reproducció dels coneixements tant orals com escrits de la llengua, disminueix la seva influència en la determinació dels usos lingüístics en llengua catalana, així com és nul el seu efecte en la configuració de la identitat lingüística catalana dels joves. A partir d'aquesta constatació, s'analitzen les possibles causes i es proposen alternatives que plantegen la configuració de la identitat lingüística dels joves com un projecte de futur.
Is part of
Revista catalana de sociologia, 2004, núm. 20, p. 43-62European research projects
The following license files are associated with this item: