Serveis Socioculturals i a la Comunitat

Permanent URI for this collection

L'Equip ICE ESSILD es constitueix per fomentar el treball en equip i lideratge distribuït com un element imprescindible en l'excelència professional. Considerem el treball en equip una metodologia aplicada en la majoria d'activitats realitzades dins la Formació professional. El nostre equip es centrarà en tematiques socials relacionades amb la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat. L'objectiu d'aquest grup, per afinitat, és informar i formar-nos sobre noves estratègies socioeducatives i laborals mitjançant jornades i tallers. Fer difusio dels diferents treballs en equip de l'alumnat, pòsters, dinàmiques, tallers etc. Fomentar l'aprenentatge i pràctica en equip, i realitzar investigació. [Més informació]

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Open Access
    “Què aprenem?” Reflexions i vivències de l’alumnat. Una recerca orientada a la pràctica reflexiva
    (2023) Fabregat i Costa, Anna; Casterà, Purificación; Chacón, Mercedes; Culleré, Alexandra; Font Piqué, Noemí; Giménez, Carme; Martí Ros, Laura; Minguell, Josefina; Sáez, Anna
    Arran del treball de l’equip ICE i la seva constant autoreflexió, així com la preocupació i l’interès per part dels seus membres, de conèixer l’adequació entre la formació rebuda (competències tècniques / competències transversals) i la seva posterior posada en pràctica en l’àmbit professional, es valora realitzar la present recerca educativa durant el curs acadèmic del 2022 - 2023. L’alumnat i el professorat són els subjectes d’estudi de la recerca, al ser cada un d’aquests protagonistes i partícips tant en la formació rebuda (centres formadors) com en la seva adaptació en el món laboral i professional. El perfil del professorat seleccionat en la present recerca són els tutors/es de pràctiques dels centres educatius, al representar el vincle entre la institució educativa i les empreses / entitats col·laboradores on l’alumnat, realitza les seves pràctiques professionals com alumnes. Per tal de dimensionar i aprofundir en les experiències formatives de l’alumnat i com aquestes s'adeqüen en les seves pràctiques professionals, es pretén: ● Aprofundir i conèixer de primera mà, les valoracions crítiques de la formació rebuda per part de l’alumnat. ● Aprofundir i conèixer de primera mà, les valoracions crítiques del professorat dels centres formatius. Analitzar la valoració crítica formativa de l’alumnat de cicles formatius de grau mitjà (CFGM) i de cicles formatius de grau superior (CFGS) de la família Serveis socioculturals i a la Comunitat, identificar i conèixer de forma més sistemàtica les experiències i vivències del conjunt dels subjectes implicats (especialment l’alumnat) tant en l'àmbit acadèmic com també en l’àmbit laboral/professional, requereix un coneixement i anàlisi exhaustiva i rigorosa. L’equip ICE com a part de la comunitat formativa de pràctica reflexiva i sent el conjunt dels seus membres professionals docents en actiu (valor significatiu), vol contribuir amb la present recerca a conèixer i poder elaborar propostes de millora o canvi en benefici de l’alumnat.