Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Lleida. Facultat de Lletresca_ES
dc.contributorVilalta i Escobar, María Joséca_ES
dc.contributor.authorBlanco Catalán, David del
dc.date.accessioned2013-02-18T07:57:14Z
dc.date.available2013-02-18T07:57:14Z
dc.date.issued2012-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/46449
dc.description.abstractL'objectiu d'aquest estat de la qüestió és analitzar com s'ha tractat historiogràficament l'entrada d'un corrent intel·lectual i cultural nou com és l'humanisme. A partir de la bibliografia suggerida pels principals manuals especialitzats d'Història d'Espanya es veu com l'objecte d'estudi aquí contemplat genera dues escoles interpretatives: per una banda, aquells autors hispanistes i d'influència hispanista que defensen un humanisme vinculat amb Erasme de Rotterdam i centrat en la religió i l'espiritualitat. Així mateix, els autors que segueixen aquesta interpretació destaquen la feina del Cardenal Cisneros com a promotor de profundes transformacions en el clergat espanyol i com a promotor de la fundació de la Universitat d'Alcalà, lloc on es va desenvolupar aquest tipus d'humanisme. Per altra banda, la segona escola interpretativa la formen autors espanyols que prenen com a referència a Luis Gil Fernández. Aquests contemplen la recuperació dels autors grecollatins, dels temes i les formes clàssiques com la fita fonamental de l'humanisme. Segons aquesta escola, els estudis de gramàtica i la pedagogia són també objectius dels autors humanistes.ca_ES
dc.description.abstractThe main purpose of this state of the art is to analize how it has been historiographically studied the entrance of a new cultural and intelectual trend: humanism. The main specialized manuals of History of Spain there are drawn two main tendences. On the one hand, there are the hispanists and those spanish authors influencied by them who stand for a humanism nearly related to Erasmus of Rotterdam. This kind of humanism is focused on the religion and the spiritualism. This group of authors stand out the figure of Cardenal Cisneros as the main promoter of deep changes in the Spanish clergy and also the establishing of the University of Alcala, where this kind of humanism was developed. On the other hand, the second interpretative school is formed by spanish authors who take as reference the work of Luis Gil Fernández. Consider that the main goal of humanism was the work on Greco-Roman authors and the studies of grammar and pedagogy.ca_ES
dc.format.extent34 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.caca_ES
dc.subjectErasme de Rotterdamca_ES
dc.subjectCardenal Cisnerosca_ES
dc.subjectHistoriografiaca_ES
dc.subjectErasmus of Rotterdamca_ES
dc.subjectHistoriographyca_ES
dc.subjectHumanismca_ES
dc.subject.otherHumanismeca_ES
dc.subject.otherHistoriografia -- Espanyaca_ES
dc.titleL’humanisme a l’Espanya dels segles XV i XVI. Estat de la qüestióca_ES
dc.typebachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd