Relació entre la lateralitat i els aprenentatges escolars

View/ Open
Issue date
2010Suggested citation
Mayolas Pi, Mª Carmen;
Villarroya Aparicio, Adoración;
Reverter Masià, Joaquín;
.
(2010)
.
Relació entre la lateralitat i els aprenentatges escolars.
Apunts. Educació física i esports, 2010, núm. 101, p. 32-42.
http://hdl.handle.net/10459.1/46409.
Metadata
Show full item recordAbstract
Hi ha molts autors que relacionen els problemes d’aprenentatge d’un nen amb la seva lateralitat, i que atribueixen a la lateralitat contrariada, creuada o no definida els problemes en l’adquisició, entre altres, d’habilitats lectoescriptores. En aquest treball hem passat un test de lateralitat a 170 nens d’entre 6 i 7 anys (primer i segon de primària) amb proves de membre superior, membre inferior i ull, igual com de discriminació de dreta-esquerra i d’orientació espacial. Alhora, els professors tutors han valorat diversos ítems de l’aprenentatge escolar dels nens, amb qüestions sobre la seva comprensió lectora, el seu raonament matemàtic i la seva atenció a classe, entre d’altres. Segons els nostres resultats, els nens amb lateralitat homogènia destra són els que obtenen millors valoracions a tots els ítems d’aprenentatge respecte als homogenis esquerrans, els creuats i els no confirmats; els pocs casos que tenim d’homogenis esquerrans (un 3 % de la mostra) són els que tenen pitjors valoracions. A més a més, els nens que discriminen entre dreta i esquerra també tenen millors aprenentatges que no pas els que no ho fan; també s’orienten bé en l’espai en relació als que s’orienten malament.
Is part of
Apunts. Educació física i esports, 2010, núm. 101, p. 32-42European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: