Browsing Articles publicats (Administració d'Empreses) by Title
Now showing items 118-137 of 226
-
Implementation of Website Marketing Strategies in Sports Tourism: Analysis of the Online Presence and E-Commerce of Golf Courses
(MDPI, 2021)As a sports activity with immense tradition, current offerings and future prospects, golfing represents a first-rate tourist resource. In choosing golfing destinations, tourists rely upon information that is available ... -
Incidència de les metodologies docents i dels hàbits d’estudi sobre el rendiment acadèmic: una comparació entre estudiants universitaris de primer curs de les titulacions LRU i dels Graus de la Facultat de Dret i Economia de la UdL
(CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2012)En el present treball volem donar a conèixer els resultats del projecte 2009MQD 00206 finançat per l’AGAUR. Aquest estudi, analitza empíricament com les metodologies docents i els hàbits d’estudi dels alumnes de primer ... -
Increasing online shop revenues with web scraping: a case study for the wine sector
(Emerald Publishing Limited, 2020)Purpose – Wine has been produced for thousands of years and nowadays we have seen a spread in the wine culture. E-commerce sales of wine have increased considerably and online customer’s satisfaction is influenced by ... -
Industrial Heritage 2.0: Internet Presence and Development of the Electronic Commerce of Industrial Tourism
(MDPI, 2020)The role that information and communication technologies (ICTs) play in business management is currently a topic of increasing interest. Web 2.0 has emerged as an important source of innovation that contributes to ... -
Influence of Service Valuation and Package Cost on Market Segmentation: The Case of Online Demand for Spanish and Andorra Ski Resorts
(MDPI, 2021)Ski resorts are important tourist resources in mountain areas. They have a high impact on the environment but also on the development of the territory. Corporate social responsibility management plays an important role ... -
La influencia de la calidad percibida en el sector de la distribución alimentaria por Internet: perspectiva multidimensional aplicada a un supermercado online
(Universidad de Jaén, 2012)Desde la publicación de los primeros trabajos para evaluar la calidad en los servicios durante los años 80 han aparecido nuevos instrumentos de medición especializados en ámbitos concretos. Así, con la proliferación de los ... -
Influencia de la propiedad familiar de la empresa minorista en los resultados y en el empleo a lo largo de la crisis económica
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2017)El objetivo de este estudio consiste, en primer lugar, en analizar si la reciente crisis económica puede haber tenido un diferente impacto en las empresas familiares y las empresas no familiares del sector minorista ... -
Influencias gerenciales en la internacionalización de la empresa familiar
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2019)Este estudio tiene por objetivo analizar la influencia que distintas características relacionadas con la dirección y gestión de la empresa familiar, ejercen sobre la internacionalización de la misma. Para ello hemos analizado ... -
Influències gerencials en la internacionalització de l'empresa familiar
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2019)Aquest estudi té per objectiu analitzar la influència que diferents característiques relacionades amb la direcció i gestió de l'empresa familiar, exerceixen sobre la internacionalització de la mateixa. Per a això hem ... -
Instrumentos promocionales en el marketing público: una aplicación empírica
(Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC, 1999)El presente trabajo trata de determinar que elementos son valorados por el sector privado a nivel global de cara a dar soporte a una determinada acción de promoción por parte de una entidad pública. Este estudio ha sido ... -
La integració vertical millora la rendibilitat econòmica de les empreses agroalimentàries?
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2017)L’objectiu del treball consisteix en esbrinar si la integració vertical cap enrere, portada a terme en empreses del sector agroalimentari espanyol durant els anys de crisi financera, suposa una estratègia que permeti ... -
¿La integración vertical mejora la rentabilidad económica de las empresas agroalimentarias?
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2017)El objetivo del trabajo consiste en averiguar si la integración vertical hacía atrás, llevada a cabo en empresas del sector agroalimentario español durante los años de crisis financiera, supone una estrategia que permita ... -
Integrated Reporting as an Academic Research Concept in the Area of Business
(MDPI, 2021)Recent financial scandals and the global financial crisis have generated numerous criticisms of the value and use of annual financial and sustainability reports prepared by companies. This has generated the elaboration ... -
La interacción como factor determinante de la calidad de un cibermedio
(Serbiluz, 2016)El principal objetivo del presente trabajo es el desarrollo de una escala de medición de la calidad percibida en Cibermedios (e-SQ-MEDIA), introduciendo como novedad la dimensión de interacción. El modelo resultante ... -
Intergenerational Differences in Family Business Management and Their Influence on Business Profitability
(MDPI, 2021-06-21)The generational change in the family business opens up expectations of strategies such as sustainability, professionalisation and internationalisation. Yet, there are gaps in current literature which fail to explain whether ... -
Internacionalització de l’empresa familiar a la província de Lleida
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2013)El que es pretén amb aquest treball és analitzar la internacionalització de l’empresa familiar en la província de Lleida. Amb aquesta finalitat, hem observat la seva participació en activitats d’importació i exportació, ... -
Internacionalización de la empresa familiar en la provincia de Lleida
(Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2013)Lo que se pretende con este trabajo es analizar la internacionalización de la empresa familiar en la provincia de Lleida. Con esta finalidad, hemos observado su participación en actividades de importación y exportación, a ... -
Internal controls and credit risk relationship among banks in Europe
(OmniaScience, 2017)Purpose: The study purport to investigate the effectiveness of internal control mechanisms, investigate whether evidence of agency problem is found among banks in Europe and determine how internal controls affect credit ... -
Internationalization of family firms: the effect of CEO attributes
(Springer, 2021)This paper examines the influence of CEO characteristics on the internationalization of family businesses. The study is based on Upper Echelons Theory, where organizational performance is related to the cognitive foundations ... -
Una interpretación de la densidad en los modelos clásicos de áreas de mercado
(Instituto de Estudios Políticos, 1981)