Browsing Filologia Catalana i Comunicació by Title
Now showing items 379-398 of 440
-
Sabaté i Marín, Glòria (2019): Més enllà de la cort: els lectors potencials del Curial e Güelfa. Alacant: Universitat d'Alacant, Departament de Filologia Catalana, 228 p.
(Institut d'Estudis Catalans, 2021)Ressenya del llibre: Sabaté i Marín, Glòria (2019): Més enllà de la cort: els lectors potencials del Curial e Güelfa. Alacant: Universitat d'Alacant, Departament de Filologia Catalana, 228 p. -
Sagrat i violència. Alienacions d'objectes litúrgics i protesta popular a la Catalunya del primer noucents
(Arxiu Comarcal de l'Urgell. Museu Comarcal de l'Urgell, 2010)Nuestro objectivo en este artículo es estudiar un conjunto de episodios de protesta colectiva, acaecidos entre finales del siglo XIX y las primeras décadas del siglo XX, por la enajenación de las parroquias de objectos ... -
Saura Rami, José Antonio (2003): Elementos de fonética y morfosintaxis benasquesas, Saragossa: Institución "Fernando el Católico" / Gara d'Edizions. 417 p.
(Institut d'Estudis Catalans, 2005)Ressenya del llibre: Saura Rami, José Antonio (2003): Elementos de fonética y morfosintaxis benasquesas, Saragossa: Institución "Fernando el Católico" / Gara d'Edizions. 417 p. -
Sáenz de Heredia en la literatura cinematográfica
(Ediciones de la Filmoteca, 2011) -
Secrets of Pinar's Game. Court Ladies and Courtly Verse in Fifteenth-Century Spain
(Universitat de Barcelona, 2019)Resenya del llibre: Secrets of Pinar’s Game. Court Ladies and Courtly Verse in Fifteenth-Century Spain / Roger Boase (Leiden y Boston : Brill, 2017) -
Senyals i espills
(Universitat de Lleida, 1996)L'objectiu d'aquest article és discutir una antiga matriu comunicativa parcialment assenyalada per A. Comte, Ch. S. Peirce i U. Eco. Aquests autors reconegueren la relació entre marques, fletxes, ensenyes i espills com ... -
Serra, M. & Serrat, E. & Solé, R. & Bel, A. & Aparici, M. (2000): La adquisición del lenguaje
(Universitat de Lleida, 2001) -
Shakespeare en Josep Palau i Fabre
(Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Llengua i Literatura, 2020-03-01)William Shakespeare is an extremely important writer in the life and literary career of Josep Palau i Fabre. Palau discovered him when he was thirteen or fourteen, and Shakespeare was the reason he decided on a literary ... -
Sintaxi i planificació del discurs
(Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (IIFV), 1987)Va ser Lluís V. Aracil qui assenyalà, per primera vegada al nostre país, la necessitat de trobar un àmbit d'estudi per als problemes del col·loquial -que són els problemes del discurs mateix-, en un paper datat el 1978 (i ... -
Situació sociolingüística a la Vall d'Aran
(Generalitat de Catalunya, Direcció General de Política Lingüïstica, 2019) -
Sobre algunes metàfores en la crítica catalana del segle XX: Riba, Carner i Maragall
(Fundació Revista de Catalunya, 1994) -
Sobre l'epítesi dental de -R > -RT en català: del cor al *cort
(Institut d'Estudis Catalans, 2013)Als mallorquins ens sobta, quan ens posem en contacte amb parlants catalano-orientals, de sentir mots com or o cor articulats amb un reforç dental, ort, cort. Diversos estudiosos de la dialectologia n’han donat compte ... -
Sobre la reescriptura de l'obra pròpia en Espriu
(L'Avenç, 2003) -
Sobre les variants d’una versió enregistrada del poema "No pas l’atzar, ni tampoc la impostura..." de J. V. Foix
(Associació Llengua Nacional, 2012) -
Sòfocles i Carles Riba. A propòsit de Salvatge cor
(Institut d´Estudis Catalans, 1996) -
Sus era toponímia occitana: grafia e sistematicitat
(Lingüística Occitana, 2004-06-01)Qu'ei ben sabut qu'en Estat francés er occitan non dispause de cap de tipe d'arreconeishement que le hèsque a vier oficiau en sòn territòri. En conseqüéncia, non a d'èster estonant -çò qu'aurie d'èster normau qu'ei ua auta ... -
El taller dels invents
(Graó, 1996)L'ensenyament de la llengua d'ús a l'ESO passa, cada cop més, per la programació conjunta entre el professorat de llengua catalana i el de llengua castellana. L'experiència que presentem tot seguit vol ser un exemple de ...