Now showing items 133-152 of 207

    • Management strategies for regional aiports: A study applied to Lleida - Alguaire Airport 

      Daries Ramón, Natalia; Cristóbal Fransi, Eduard (Omnia Science, 2017)
      Abstract Purpose: The main objective of this article is to analyse the current situation at Lleida-Alguaire Airport and propose possible actions to increase its profitability. Design/methodology/approach: This study ...
    • Measuring destination image through travel reviews in search engines 

      Mariné Roig, Estela (MDPI, 2017)
      In recent years, mobile phones and access points to free Wi-Fi services have been enhanced, which has made it easier for travellers to share their stories, pictures, and video clips online during a trip. At the same time, ...
    • Measuring Gastronomic Image Online 

      Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta; Daries Ramón, Natalia; Cristóbal Fransi, Eduard (MDPI, 2019)
      Culinary or gastronomic tourism has become one of the main exponents of cultural tourism and a key element of a destination’s image identity. Since travellers consult and produce online travel reviews (OTR) before and ...
    • Measuring service quality in sport management: an application of the SERVQUAL scale 

      Cristóbal Fransi, Eduard; Gómez Adillón, Ma. Jesús; Thorsson Johansson, Ann; Daries Ramón, Natalia (Edicions de la Universitat de Lleida, 2010)
      The aim of this study is to provide an instrument for measuring service quality in sports enterprises from the point of view of the customers. For this purpose we intend to elaborate an enquiry starting out from a more ...
    • Measuring the gap between projected and perceived destination images of Catalonia using compositional analysis 

      Mariné Roig, Estela; Ferrer Rosell, Berta (Elsevier, 2018)
      Tourist destination image (TDI) is considered crucial when planning a trip. The aim of this paper is to propose a methodology to analyse and measure the (in)congruity or gap between the two sides of the TDI (supplyside ...
    • Measuring the tourism economic impact of Summer University courses 

      Martín Fuentes, Eva; Sarda, Jordi (Instituto Superior de Ciencias Educativas (ISCE), 2014-03-31)
      This study assesses the economic impact of summer courses organized far away from the headquarters of a Spanish middle-sized university. This academic activity contributes to the revitalization of the tourism in the city ...
    • Medidas preventivas para evitar los vertidos de crudo: un enfoque desde la economía 

      Viladrich i Grau, Montserrat (Gobierno Vasco, Departamento de Hacienda y Administración Pública, 2004)
      En este artículo analizamos el poder disuasorio de los sistemas de inspección y vigilancia puestos en funcionamiento en los Estados Unidos y en la Unión Europea con el objetivo de asegurar que los buques que transportan ...
    • El merchandising en el establecimiento virtual: una aproximación al diseño y la usabilidad 

      Cristóbal Fransi, Eduard (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC, 2006)
      En este artículo se explican las claves que debe poseer una tienda virtual en Internet para realizar una óptima estrategia de merchandising. Para ello, se analizan las principales características que tiene un establecimiento ...
    • Modelling a grading scheme for peer-to-peer accommodation: Stars for Airbnb 

      Martín Fuentes, Eva; Fernàndez Camon, César; Mateu Piñol, Carles; Mariné Roig, Estela (Elsevier, 2018)
      This study aims, firstly, to determine whether hotel categories worldwide can be inferred from features that are not taken into account by the institutions in charge of assigning such categories and, if so, to create a ...
    • Nuevos lectores para nuevos medios: segmentación de los e-lectores de un cibermedio 

      Cristóbal Fransi, Eduard; Hernández Soriano, Francisco; Daries Ramón, Natalia (Revista Espacios, 2017)
      En este artículo se analizan los elementos que influyen en el comportamiento de compra y de búsqueda de información del lector de cibermedios. A partir de los resultados, se estudian los distintos grupos de consumidores ...
    • Nunca máis. Si ¿Pero cómo? 

      Viladrich i Grau, Montserrat (Colegio de Economistas de Madrid, 2003)
      En este artículo, en primer lugar, presentamos los factores que caracterizan la industria del transporte marítimo. Para posteriormente analizar las políticas aplicadas por los guardacostas norteamericanos para regular las ...
    • Online travel review rating scales and effects on hotel scoring and competitiveness 

      Martín Fuentes, Eva; Mellinas, Juan Pedro; Parra López, Eduardo (Emerald Publishing, 2020)
      Purpose – The purpose of this paper is to determine whether different scales and ways to collect reviews and ratings found on online travel agencies (OTAs) can affect hotels, and whether hotels obtain the same or different ...
    • Optimal capital structure: a trade-off model and its empirical testing 

      Salvador Figueras, Manuel; Vendrell Vilanova, Anna (Edicions de la Universitat de Lleida, 2012)
      In the present research we have set forth a new, simple, Trade-Off model that would allow us to calculate how much debt and, by default, how much equity a company should have, using easily available information and calculating ...
    • Ownership change and banking efficiency in the new EU members 

      Moreno Gené, Jordi; Gallizo Larraz, José Luis; Salvador Figueras, Manuel (Edicions de la Universitat de Lleida, 2013)
      The aim of this study is to analyze how European integration and, especially, changes in ownership, has affected banking efficiency in Central and Eastern European countries which have recently experimented this process ...
    • El pensament econòmic en l’àmbit de la cultura 

      Saladrigues Solé, Ramon (Generalitat de Catalunya. Departament d'Economia i Finances, 2003)
      Els fenòmens culturals són, certament, fenòmens socials caracteritzats per l’estètica, l’artístic i l’imaginari, amb un alt grau de subjectivitat i d’abstracció. Constitueixen, també, una activitat econòmica amb una ...
    • Percepción por los expertos de la función de densidad de probabilidad de los rendimientos de cultivos 

      Clop i Gallart, Maria Mercè; Juárez Rubio, Francisco (Espanya. Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, 2004)
      En la literatura sobre determinación subjetiva de funciones de densidad de probabilidad (f.d.p.) de rendimientos de cultivos, se ha señalado que los agricultores tienden a percibir f.d.p. muy «estrechas» (con varianza ...
    • Personal selling, incentives and motivation. A systematic literature review 

      Bullemore Campbell, Jorge; Cristóbal Fransi, Eduard (Revista Espacios, 2018)
      The purpose of this study was to systematically examine and organize the current body of research literature that either quantitatively or qualitatively explored personal selling, incentives and motivation in a given ...
    • Poden ser els pactes successoris un instrument al servei de la continuïtat de l'Empresa Familiar? 

      Plana Farran, Manel (Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2013)
      En aquest treball es pretén indicar l'existència d'alguns instruments, com són els Pactes Successoris, en aquest cas a Catalunya, que poden ser utilitzats per proporcionar un plus d'estabilitat a un dels reptes fonamentals ...
    • ¿Postureo o disfrute de la experiencia gastronómica? Efectos de la reputación y la experiencia en la recomendación de los restaurantes de alto nivel 

      Daries Ramón, Natalia; Ferrer Rosell, Berta; Cristóbal Fransi, Eduard; Mariné Roig, Estela (Universidad de Murcia, 2018)
      En este estudio se ha desarrollado un modelo explicativo basado en la teoría de la motivación fundamentada por la posibilidad de obtener reputación y reconocimiento por consumir gastronomía de alto nivel y la motivación ...
    • Posturing or enjoying the gastronomic experience? Effects of reputation and experience in the recommendation of upscale restaurants 

      Daries Ramón, Natalia; Ferrer Rosell, Berta; Cristóbal Fransi, Eduard; Mariné Roig, Estela (Universidad de Murcia, 2018)
      This study has developed an explanatory model based on the theory of motivation related to the possibility of obtaining reputation and recognition for consuming high-end gastronomy and to the enjoyment of the gastronomic ...