La figura del mediador intercultural a les institucions escolars catalanes: perfil real i ideal segons els propis actors

View/ Open
Issue date
2004Suggested citation
Llevot Calvet, Núria;
.
(2004)
.
La figura del mediador intercultural a les institucions escolars catalanes: perfil real i ideal segons els propis actors.
Papers: revista de sociologia, 2004, núm. 74, p. 155-173.
https://doi.org/10.5565/rev/papers/v74n0.1093.
Metadata
Show full item recordAbstract
A Catalunya, en els darrers anys, han anat proliferant una sèrie de «professionals» que realitzen, amb més o menys adequació a la definició teòrica, la funció de mediadors inter-culturals. Primerament, es tractava de gitanos, però darrerament, fruit de l’increment de la presència d’infants d’origen immigrant a les escoles catalanes, s’ha vist créixer el nombre i el protagonisme dels estrangers pel reconeixement que se’ls ha donat des de
l’Administració i des de les institucions. Els mediadors han intentat intervenir en qüestions com ara la participació dels pares d’origen minoritari, l’adaptació del currículum a la diversitat cultural, la negociació de conflictes culturals, la desescolarització, l’absentisme i l’abandonament escolar dels alumnes durant el període d’escolarització obligatòria,
la traducció lingüística i la interpretació sociocultural, etc. Concretament, la nostra recerca ha consistit en vint-i-set entrevistes en profunditat a mediadors interculturals de tot Catalunya.
Is part of
Papers: revista de sociologia, 2004, núm. 74, p. 155-173European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: