Recent Submissions

  • Developing reflective primary teachers: talking science and speaking english as an additional language 

    Jové Monclús, Glòria; Ryan, Charly; Betrián Villas, Esther; Farrero, Mireia (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, 2015)
    In this article we present a case study in initial education of teachers studying the Primary Education Degree of the University of Lleida. Students prepare a teaching plan for science content linked to community resources, ...
  • The Assertive Resolution of Conflicts in School With a Gamified Emotion Education Program 

    Filella Guiu, Gemma; Ros Morente, Agnès; Oriol Granado, Xavier; March Llanes, Jaume (Frontiers Media, 2018)
    Coexistence in schools inevitably carries a higher risk of conflicts among peers. This fact can be detrimental to the well-being and academic achievement of the students. In manydevelopedcountries,about90%ofthepupilsincom ...
  • Palmitoylethanolamide prevents neuroinflammation, reduces astrogliosis and preserves recognition and spatial memory following induction of neonatal anoxia-ischemia 

    Holubiec, Mariana Inés; Romero, Juan I.; Suárez, Juan; Portavella, Manuel; Fernández Espejo, Emilio; Blanco Calvo, Eduardo; Galeano, Pablo; Rodríguez de Fonseca, Fernando (Springer Verlag, 2018)
    Neonatal anoxia-ischemia (AI) particularly affects the central nervous system. Despite the many treatments that have been tested, none of them has proven to be completely successful. Palmitoylethanolamide (PEA) and ...
  • El Programa de Coordinación de los Estudios y la Innovación de la Escuela Rural de Catalunya 

    Sanuy Burgués, Jaume; Llevot Calvet, Núria; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Soldevila i Roig, Jordi (Asociación Internacional de Ciencias Sociales y Trabajo Social, 2018)
    La escuela rural ha ocupado muchos de los focos de debate social y pedagógicos, si bien no centrales, sí constantes en el tiempo. Desde la administración educativa se ha expresado la voluntad de potenciar el desarrollo ...
  • Diversidad religiosa en las escuelas de Cataluña: de la teoría a la práctica 

    Llevot Calvet, Núria; Garreta i Bochaca, Jordi; Bernad Cavero, Olga; Molet Chicot, Carme; Domingo, Jordi (Domingo i Coll) (Asociación Internacional de Ciencias Sociales y Trabajo Social, 2017)
    El reconocimiento de la diversidad cultural y religiosa en la escuela pública de Cataluña ha ido en aumento desde los años 90, aunque todavía existen fisuras entre los discursos y las prácticas. En este contexto, nuestro ...
  • Retos para la vida independiente de las personas con discapacidad intelectual (DI). Un estudio basado en sus opiniones, las de sus famílias y las de los profesionales. 

    Pallisera, Maria; Fullana Noell, Judit; Puyaltó Rovira, Carol; Vilà Suñé, Montserrat; Valls Gabernet, Maria Josep; Díaz Garolera, Gemma; Castro Belmonte, Montse (Centro Español de Documentación sobre Discapacidad (CEDD), 2018-06-08)
    A pesar de la ratificación de España de la Convención sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad en 2007, son escasos los estudios sobre la situación de las personas con discapacidad intelectual (DI) respecto a ...
  • Derechos de la Infancia y Ciudadanía Global: una aproximación desde la comunidad educativa 

    Urrea Monclús, Aida; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Balsells, M. Àngels; Guadix García, Ignacio; Belmonte Castell, Oscar (Universidad Complutense de Madrid, 2018-06-01)
    La Convención de los Derechos del Niño (CDN) es una herramienta fundamental para la educación de niños, niñas y adolescentes. Ésta debe entenderse como el marco de referencia universal que contribuye a formar niños y niñas ...
  • Modeling General, Specific, and Method Variance in Personality Measures: Results for ZKA-PQ and NEO-PI-R 

    Abad, Francisco J.; Sorrel, Miguel A.; García, Luis Francisco; Aluja Fabregat, Antón (Sage Publications, 2018)
    Contemporary models of personality assume a hierarchical structure in which broader traits contain narrower traits. Individual differences in response styles also constitute a source of score variance. In this study, the ...
  • L'experiència a la Universitat aprenent, ensenyant i comunicant-nos a través de l'art contemporani 

    Jové Monclús, Glòria (Universitat de Lleida, 2015)
    Experts de tot el món reclamen canvis transversals en el sistema educatiu! Crida per un canvi educatiu! L’obsolescència de l’educació, per Manuel Castells!
  • Pharmacological blockade of fatty acid amide hydrolase (FAAH) by URB597 improves memory and changes the phenotype of hippocampal microglia despite ethanol exposure 

    Rivera, Patricia; Fernández Arjona, María del Mar; Silva Peña, Daniel; Blanco Calvo, Eduardo; Vargas, Antonio; López Ávalos, María Dolores; Grondona, Jesús M.; Serrano, Antonia; Pavón, Francisco Javier; Rodríguez de Fonseca, Fernando; Suárez, Juan (Elsevier, 2018)
    Changes in endogenous cannabinoid homeostasis are associated with both ethanol-related neuroinflammation and memory decline. Extensive research is still required to unveil the role of endocannabinoid signaling activation ...
  • Neuroticism is associated with reduced oxygenation levels in the lateral prefrontal cortex following exposure to unpleasant images 

    Balada, Ferran; Lucas, Ignacio; Blanch Plana, Angel; Blanco Calvo, Eduardo; Aluja Fabregat, Antón (Elsevier, 2019)
    The aim of this study was to explore the prefrontal cortex response to emotional salient stimuli in subjects with high scores in Neuroticism (and low in Sensation Seeking) or high scores in Sensation Seeking (and low in ...
  • Oleoylethanolamide and Palmitoylethanolamide Protect Cultured Cortical Neurons Against Hypoxia 

    Portavella, Manuel; Rodríguez Espinosa, Nieves; Galeano, Pablo; Blanco Calvo, Eduardo; Romero, Juan I.; Holubiec, Mariana Inés; Rodríguez de Fonseca, Fernando; Fernández Espejo, Emilio (Mary Ann Liebert, 2018-09-19)
    Introduction: Perinatal hypoxic-ischemic (HI) encephalopathy is defined as a neurological syndrome where the newborn suffers from acute ischemia and hypoxia during the perinatal period. New therapies are needed. The ...
  • Violent aggression predicted by multiple pre-adult environmental hits 

    Mitjans, Marina; Seidel, Jan; Begemann, Martin; Bockhop, Fabian; Moya Higueras, Jorge; Bansal, Vikas; Wesolowski, Janina; Seelbach, Anna; Ibáñez, Manuel; Kovacevic, Fatka; Duvar, Oguzhan; Fañanás, Lourdes; Wolf, Hannah-Ulrike; Ortet i Fabregat, Generós; Zwanzger, Peter; Klein, Verena; Lange, Ina; Tänzer, Andreas; Dudeck, Manuela; Penke, Lars; Tebartz van Elst, Ludger; Bittner, Robert A.; Schmidmeier, Richard; Freese, Roland; Müller-Isberner, Rüdiger; Wiltfang, Jens; Bliesener, Thomas; Bonn, Stefan; Poustka, Luise; Müller, Jürgen L.; Arias, Bárbara; Ehrenreich, Hannelore (Springer Nature, 2018-05-24)
    Early exposure to negative environmental impact shapes individual behavior and potentially contributes to any mental disease. We reported previously that accumulated environmental risk markedly decreases age at schizophrenia ...
  • Contribution of the Five Factors of Personality and Peers on Adolescent Alcohol Use: A Cross-National Study 

    Gallego, Sígrid; Mezquita, Laura; Moya Higueras, Jorge; Ortet i Fabregat, Generós; Ibáñez, Manuel (Universidad Complutense de MadridColegio Oficial de Psicólogos de MadridCambridge University Press, 2018)
    Personality characteristics such as extraversion, low agreeableness and low conscientiousness are relevant for alcohol use during adolescence. In addition, having friends who use alcohol is one of the strongest predictors ...
  • Short form of the Zuckerman-Kuhlman-Aluja Personality Questionnaire: Its trait and facet relationships with personality disorder functioning styles in Chinese general and clinical samples. 

    Fan, Hongying; Wang, Chu; Shao, Xu; Jia, Yanli; Aluja Fabregat, Antón; Wang, Wei (Elsevier, 2019-02-01)
    Five-factor model of personality trait measures displays predictable associations with personality disorder features in both general and clinical populations. Facet-level measures such as the Zuckerman-Kuhlman-Aluja ...
  • Claves de acción socioeducativa para promover la participación de las familias en procesos de acogimiento 

    Balsells, M. Àngels; Urrea Monclús, Aida; Ponce, Carmen; Vaquero Tió, Eduard; Navajas Hurtado, Alicia (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), 2019)
    El enfoque de la parentalidad positiva está contribuyendo a cambiar el modelo de intervención en el Sistema de Protección a la Infancia y a la Adolescencia. Desde este enfoque, la participación de la familia biológica se ...
  • La integració escolar de l' alumnat d' origen estranger al Pla d' Urgell 

    Llevot Calvet, Núria; Bernad Cavero, Olga (Centre de Recerques del Pla d'Urgell Mascançà, 2015)
    Aquest article exposa els resultats d’un estudi realitzat el 2011 per l’Observatori Permanent de la Immigració (OPI) i se centra en l’escolarització i integració dels joves d’origen estranger en la comarca del Pla d’Urgell, ...
  • Módulo 5. Consolidando la reunificación 

    Balsells, M. Àngels; Pastor Vicente, Crescencia; Amorós, Pere; Fuentes-Peláez, Núria; Molina, María Cruz; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Vaquero Tió, Eduard; Ponce, Carmen; Mateo Gomà, Maribel; Parra Ramajo, Belén; Torralba Roselló, Josep Maria; Mundet Bolós, Anna; Urrea Monclús, Aida; Ciurana Sala, Anna; Navajas Hurtado, Alicia; Vázquez Álvarez, Noelia; Giralt, Olga; Tous, Roger; Clavero, Javier; Navarro Sagristà, Adrià (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. Centro de Publicaciones, 2015)
    Caminar en familia es un programa de apoyo a las competencias parentales específicas que las familias tienen que desarrollar en un proceso de acogida y de reunificación familiar. Es un instrumento para que los profesionales ...
  • Módulo 4. Los primeros días en casa 

    Balsells, M. Àngels; Pastor Vicente, Crescencia; Amorós, Pere; Fuentes-Peláez, Núria; Molina, María Cruz; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Vaquero Tió, Eduard; Ponce, Carmen; Mateo Gomà, Maribel; Parra Ramajo, Belén; Torralba Roselló, Josep Maria; Mundet Bolós, Anna; Urrea Monclús, Aida; Ciurana Sala, Anna; Navajas Hurtado, Alicia; Vázquez Álvarez, Noelia; Giralt, Olga; Tous, Roger; Clavero, Javier; Navarro Sagristà, Adrià (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. Centro de Publicaciones, 2015)
    Caminar en familia es un programa de apoyo a las competencias parentales específicas que las familias tienen que desarrollar en un proceso de acogida y de reunificación familiar. Es un instrumento para que los profesionales ...
  • Módulo 3. Preparando la vuelta a casa 

    Balsells, M. Àngels; Pastor Vicente, Crescencia; Amorós, Pere; Fuentes-Peláez, Núria; Molina, María Cruz; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Vaquero Tió, Eduard; Ponce, Carmen; Mateo Gomà, Maribel; Parra Ramajo, Belén; Torralba Roselló, Josep Maria; Mundet Bolós, Anna; Urrea Monclús, Aida; Ciurana Sala, Anna; Navajas Hurtado, Alicia; Vázquez Álvarez, Noelia; Giralt, Olga; Tous, Roger; Clavero, Javier; Navarro Sagristà, Adrià (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. Centro de Publicaciones, 2015)
    Caminar en familia es un programa de apoyo a las competencias parentales específicas que las familias tienen que desarrollar en un proceso de acogida y de reunificación familiar. Es un instrumento para que los profesionales ...

View more